شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » راشد خان کریکت‌باز افغانستان سفیر حسن نیت یونیسف شد

راشد خان، بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان به عنوان سفیر حسن نیست صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) در افغانستان معرفی شد.

راشد خان ۲۰ ساله از مشهورترین اعضای تیم ملی کریکت افغانستان است. او به یونسیف در زمینه تامین امنیت غذایی، محو بیماری فلج کودکان و واکسن آنان همکاری خواهد کرد.

راشد خان گفته که همیشه می‌خواسته تا در مسایل مربوط به بهداشت، آموزش و تغذیه و برای بهبود زندگی کودکان نقشی داشته باشد، اکنون که زمینه توسط یونیسف فراهم شده، امیدوار است که بتواند تغییراتی را برای فردای بهتر کودکان ایجاد کند.

خانم ادیل خضر، نماینده یونیسف در افغانستان گفته که سرمایه‌گذاری برای آموزش و حفاظت از کودکان امر کلیدی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان است.

براساس گزارش یونیسف با همه پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در افغانستان صورت گرفته، هنوز ۳.۷ میلیون کودک از مدرسه بازمانده‌اند که ۲.۲ میلیون آنان دختران هستند.

این نهاد افزوده که حدود ۶۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال نیز امنیت غذایی ندارند و دو میلیون کودک نیز به دلیل نداشتن امنیت غذایی از نظر قد رشد کافی ندارند.

یونیسف گفته است که راشد خان برای بهبود وضعیت این کودکان کار خواهد کرد و از موقعیت و نفوذ خود به منظور بهبود حقوق تمام دختران و پسران افغانستان استفاده خواهد کرد.

راشد خان در سن ۱۹ سالگی رکورد جوانترین کاپیتان کریکت بین‌المللی مردان را برای خودش ثبت کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۸ نیز شورای بین‌المللی کریکت عنوان بازیکن برتر کشورهای درجه دوم را به راشد خان داد. در فیوریه همین سال راشد خان عنوان بهترین توپ انداز بازی‌های یک روزه شناخته شده و در بازیهای ۲۰ دروه‌ای نیز راشد خان عنوان بهترین توپ انداز را از آن خود کرد.

یونیسف برای جلب همکاری مردم، هنرمندان محلی، ورزشکاران و سایر افراد مشهور را به عنوان سفیر خود انتخاب می‌کند که در مسایل مربوط به بهبود زندگی کودکان و زنان در سراسر جهان با این نهاد همکاری کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان