شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شهردار تهران: زیبایی‌های شهر را مدیون کارگران افغانستان هستیم

برای نخستین بار عصر روز گذشته (سه شنبه ۲۸ دلو) معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جشن آغاز سال نو ویژه کارگران افغانستانی شاغل در شهرداری تهران را برگزار کرد.

شهردار تهران در این مراسم گفت “با افتخار میزبان افغانستانی‌ها هستیم.” آشوب‌های فراوانی در منطقه رخ‌داده و این موجب شده است تا بسیاری از مردم عراق، افغانستان و دیگر کشورها در این چندسال به ایران مهاجرت کنند.

در این مراسم شهردار تهران به تمامی کارگران افغانستانی شهرداری تهران سه میلیون ریال عیدی داد.

 در این مراسم برخی با لباس پاکبان و بعضی با لباس‌های دیگر به ایوان شمس آمده بودند تا در واپسین روزهای سال ۱۳۹۷ در کنار همکارانشان در شهرداری تهران میهمان جشنی باشند که به یمن سال‌ها فعالیت و کوشش آنان برگزار شده‌است.

محمد رضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم گفت “باوجود مرز سیاسی بین دو کشور ایران و افغانستان اما مرز فرهنگی به دلیل آداب و سنن مشترک بین دو ملت وجود ندارد.”

وی افزود که افغانستانی‌ها ریشه‌های مشترک فراوان با ایرانیان دارند و یکی از مهمترین آنها جشن نوروز و تقویم مشترک خورشیدی است.

جوادی یگانه همچنین با اشاره به کسب ۳ رتبه برتر در کنکور ارشد امسال توسط دانشجویان افغانستان گفت که “افغانستانی‌ها مردمی با استعداد و دارای هوش بالا هستند.”

وی از رسانه‌های ایران خواست که موفقیت‌های افغانستانی‌های مقیم ایران را بیش از پیش اطلاع رسانی کنند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان