شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رهبران حکومت وحدت ملی شرافت مندانه باید از مقام شان استعفا دهند

انفجار موتربمب گذاری شده در حومه شهر کابل و تبعات ویران کننده و خونین آن در ماه مبارک رمضان، مردم افغانستان به خصوص شهروندان کابل را یکبار دیگر وحشت زده کرده و صدها خانواده را به گلیم غم نشاند.

در پی این حمله خونین و مرگبار، نمایندگان مردم در شورای ملی، نهادهای جامعه مدنی و در مجموع مردم افغانستان دست به اعتراض زده و حکومت را عامل اصلی رخ دادهای تلخ دانستند.

مجمع ملی جوانان افغانستان نیز امروز در پیوند با حادثه دیروز کنفرانس خبری در کابل برگزار کرد و ضمن محکوم کردن حمله مرگبار روز گذشته از رهبران حکومت وحدت ملی خواستند که تا مردم آنان را به زیر نکشیده اند شرافت مندانه از سمت شان استعفا دهند.

رحمت نیکان؛ مسوول کمیته مطبوعاتی مجمع ملی جوانان افغانستان گفت: حکومت وحدت ملی از زمان ایجاد تا کنون تمام خواسته های مردم را نادیده گرفته است و این خود کامگی ها در اغلب موارد سبب بروز بسیاری از حوادث تلخ درکشور طی چند سال اخیر شده است.

او، از حکومت وحدت ملی خواست تا افراد بی کفایت را از سکتورهای امنیتی و به خصوص کسانیکه در وظیفه سهلنگاری کرده اند را برطرف و افراد خائن مربوط به ستون پنجم را که در برنامه ریزی حملات انتحاری دست دارند شناسایی وهویت شان را افشا نمایند.

او، همچنان اظهار داشت: تا زمانیکه زندانی های وابسته به شبکه حقانی و سایر گروه های تروریستی اعدام نشوند مردم هروز شاهد رویدادهای تلخ و خونین درگوشه و کنار کشور خواهد بود.

به گفته آقای نیکان پیام مجمع ملی جوانان، به مردم افغانستان این است که در برابر بی توجهی حکومت وهمچنین توطئه دشمنان مشترک منسجم و متحدانه ایستادگی کنند و نگذارند که مردم ملکی و بی دفاع بیشتر از این زجر بکشند.

او، همچنان گفت: پیام ما به جامعه جهانی به خصوص ایالات متحده امریکا این است که اگر می خواهند درست با مردم افغانستان همکاری کرده و در تامین امنیت تلاش کنند درغیر آن صورت بهتر است که دست از این حمایت بی ثمر بردارند تا مردم تکلیف خودرا بدانند.

به گفته این فعال مدنی، مسوولیت اول درحقیقت به ایالات متحده امریکا بر می گردد، زیرا این کشور پیمان امنیتی با حکومت وحدت ملی را منعقد کرده بنا بر این در برابر نا امنی های موجود در کشور باید پاسخگو باشد.

اما به عقیده نیکان برعکس، بعد از امضای پیمان شوم امنیتی با ایالات متحده امریکا، نه تنها وضعیت امنیتی درکشور بهبود پیدا نکرده است بلکه هرروز مردم افغانستان شاهد رویدادهای خونین و ناگوار هستند.

به گفته او، از دوسال به این طرف حملات انتحاری در پایتخت متمرکز شده و مکانهای مهم و استراتژیک هدف حمله دشمن قرار می گیرد.

آقای نیکان افزود: اکنون صبر مردم به آخر رسیده و بیشتر از این تحمل رنج و مصیبت، نا امنی و قتل و کشتار را ندارند.

لازم به ذکر است که قرار است روز جمعه نیز تظاهرات میلیونی از سوی مردم، نهادهای جامعه مدنی وانجمن های اجتماعی، در پیوند با حادثه خونین روز چهار شنبه در کابل راه اندازی شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان