شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس‌جمهور اندونیزیا از طالبان می‌خواهد از جنگ دست بکشند

آقای دیدودو، در بخش دیگر از سخنانش تأکید کرده است که باید نخست میان طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان، اعتماد سازی شود.

جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونیزیا در دیدارش با عبدالله عبدالله، رییس‌ اجراییه حکومت وحدت ملی از ادامۀ تلاش‌های کشورش برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان خبر داده است.

دفتر رسانه‌های ریاست‌ اجراییه با نشر خبرنامه‌یی، می‌گوید که آقای عبدالله، صبح امروز با ویدودو در قصر ریاست‌جمهوری اندونیزیا دیدار کرده است.

 در این خبرنامه آمده است: «رییس‌جمهور اندونیزیا گفت که اندونیزیا از روند صلح و آشتی در افغانستان حمایت می‌کند و در این راه به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد. رییس جمهور ویدودو همچنان علاوه کرد که خواهان تأمین صلح و استقرار در افغانستان و منطقه است و نشست سه جانبه علما را در اندونیزیا گامی در راه دست یافتن به مصالحه دانست.»

بربنیاد این خبرنامه، رییس‌جمهور اندونیزیا از طالبان خواسته است که به روند صلح بپیوندند: «رییس جمهور اندونیزیا از طالبان و سایر گروه‌های درگیر خواست تا از جنگ مسلحانه دست بکشند و برای حل مسایل از مذاکره و روش‌های مسالمت‌آمیز استفاده نمایند.»

آقای دیدودو، در بخش دیگر از سخنانش تأکید کرده است که باید نخست میان طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان، اعتماد سازی شود: «رییس جمهور ویدودو اعتماد سازی برای دست یافتن به صلح را اساسی خواند و تاکید کرد که نشست سه جانبه علما نخستین گام در این راه بود. رییس جمهور ویدودو همچنان افزود که چالش‌ها در راه دست یافتن به صلح فراوان اند و ما ناگزیرهستیم به رغم دشواری‌ها به تلاش‌های خود ادامه دهیم.»

آقای عبدالله، روز گذشته در یک سفر دو رزه به اندونیزیا رفت. او، با رییس‌جمهور، معاون رییس جمهور و شماری از سرمایه‌گذاران این کشور دیدار کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان