شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس‌جمهور غنی با رییس ارتش پاکستان در کابل دیدار کرد

رییس‎جمهور غنی با هیئت پاکستانی و رییس ارتش این کشور روز سه‌شنبه در کابل، دیدار و گفت‌وگو کرد.

شاهحسین مرتضوی، معاون سخنگوی رییس‌جمهور غنی تأیید می‌کند که آقای غنی با جنرال جاوید قمر باجوه رییس ارتش پاکستان و هیأت همراه‌اش را چاشت سه‌شنبه در کابل، دیدار و گفتگو کردند.

مرتضوی افزود که در جریان دیدارهای دو جانبه و هیئت‌های دوکشور، در رابطه به تطبیق و اجرایی شدن “پلان عمل افغانستان- پاکستان برای صلح و همبستگی”، مبارزه با تروریزم، کاهش خشونت‌ها و مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

او دربارۀ این دیدار جزئیات بیشتر ارایه نکرد.

این درحالی‌ست که کابل و اسلام آباد توافق کرده‌اند تا همکاری‌های استخباراتی‌شان را گُسترش دهند و فعالیت‌های هراس‌افگنان را در امتداد خط دیورند، زیر نظارت گیرند.

خبرگزاری چینی روز دوشنبه گزارش کرده بود که منابع در نشست از مقام‌های نظامی روز یک‌شنبه گفته‌اند که افغانستان و پاکستان برای شریک‌سازی اطلاعات استخباراتی، مرکزهای هماهنگی مشترک ایجاد می‌کنند.

مقام‌های افغان و پاکستانی توافق کرده‌اند تا افسران ارتباطی در کابل و اسلام‌آباد جابه‌جا سازند ونیز در امتداد خط دیورند مرکزهای هماهنگی ایجاد کنند.

به گزارش برخی‌از رسانه‌های چینی، توافق در این باره، پس‌از نشست رییسان کل عملیات‌های نظامی افغانستان و پاکستان در شهر راولپندی، به‌دست آمده‌است.

رهبری هیات افغانی را در این نشست، نجیب‌الله علیزی به‌دوش داشت.

هدف از گماشتن افسران ارتباطی در کابل و اسلام‌آباد ونیز ایجاد مرکز‌های هماهنگی در امتداد خط دیورند، شریک‌ساختن اطلاعات استخباراتی و نظارت از رفت‌وآمد هراس‌افگنان در امتداد این خط گفته شده‌است.

گفته می‌شود که افسران ارتباطی اطلاعات استخباراتی را دربارۀ حضور و فعالیت‌های شورشیان مشکوک باهم شریک می‌سازند تا دربرابر آنان اقدام شود.

مرکزهای هماهنگی از اقدامات دربرابر هراس‌افگنان در تورخم و چمن، ایجاد خواهند شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان