شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سازمان ملل از طالبان خواست تا وارد گفتگوهای مستقیم با حکومت افغانستان شوند

سازمان ملل متحد از گروه طالبان خواسته تا بار دیگر آتش‌بس با حکومت افغانستان را اعلام کرده و وارد گفتگوهای مستقیم با حکومت شوند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه (۵ سرطان) جلسه فوق العاده را برای بررسی اوضاع در افغانستان برگزار کرد.

تدامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در این نشست گفت که آتش‌بس طالبان و حکومت افغانستان در هفده سال جنگ در این کشور بی‌پیشینه بود.

آقای یاماموتو عدم تمدید آتش‌بس از سوی طالبان با حکومت افغانستان را تاسف‌بار خواند و بیان داشت که نیروهای دولتی افغانستان و نیز جنگجویان طالب، صلح می‌خواهند.

وی افزود:” افغان‌ها باید با همدیگر وارد گفتگو شوند تا به خشونت‌ها پایان دهند و در باره آینده تصمیم بگیرند. برای این کار، لازم است که طالبان به گونه مستقیم با حکومت افغانستان گفتگو کند.”

سازمان ملل همچنان خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در افغانستان شد.

محمود صیقل نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد با اشاره به بهبود نسبی روابط افغانستان با پاکستان گفت که اکنون کابل انتظار دارد تا وعده‌هایی را که رییس ارتش پاکستان برای همکاری صادقانه به روند صلح افغانستان داده است، عملی شوند.

از سوی دیگر واسیلی نبزنیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل در این نشست از حضور داعش در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرد.

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل گفت که شمار تروریستان داعشی در افغانستان به ۱۰ هزار نفر رسیده است که هم اکنون در ۹ ولایت افغانستان فعالیت دارند.

– کابل

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان