شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سازمان ملل «استراتژی حمایت از افغانستان» تا سال ۲۰۲۵ را منتشر کرد

 دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» اعلام کرد یک استراتژی حمایتی از افغانستان تا سال ۲۰۲۵ میلادی مشخص شده است که اولویت‌های این سازمان را در این کشور بیان می‌کند.

یوناما افزود این چارچوب استراتژیک همچنین «رویکرد سازمان ملل برای رسیدگی به نیازهای اساسی انسانی در افغانستان، اولویت‌دادن به نیازها و حقوق افراد آسیب‌پذیر، از جمله زنان و دختران، اطفال و جوانان، آوارگان داخلی، بازگشت کنندگان، پناهندگان و اقلیت‌های قومی و مذهبی را بیان می‌کند».

بر اساس گزارش یوناما، این چارچوب استراتژیک تمرکز خاصی بر ارائه‌ کمک‌‌های اصولی و در پاسخ به محیط محدودکننده رو به افزایش دارد که همه شهروندان افغانستان، به‌ویژه زنان و دختران با آن روبه‌رو هستند.

«رزا اوتنبایوا» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل درباره این استراتژی گفت: «چارچوب استراتژیک ما یک پیشنهاد قوی برای کمک به مردم افغانستان برای رفع نیازهای اولیه انسانی آنها و تکمیل‌کننده کمک‌های جاری بشردوستانه‌ نجات‌بخش است».

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت این چارچوب استراتژیک در مشاوره نزدیک با کشورهای عضو سازمان ملل و شرکا ایجاد شده و در آن سه اولویت مشترک شناسایی شده است.

یکی از این‌ اولویت‌ها خدمات ضروری پایدار در بخش‌های کلیدی مانند بهداشت، تغذیه، تعلیم و تربیت، استخدام، آب، پیشگیری و حفاظت اجتماعی معرفی شده است، خدماتی که گفته شده باید برای همه قابل دسترس، ارزان و بدون هرگونه تبعیض ارائه شود.

در این گزارش، دومین اولویت «فرصت‌های اقتصادی و معیشت تقویتی» معرفی شده است تا از این طریق فرصت‌های شغلی مناسب برای گروه‌های محروم، به‌ویژه زنان ایجاد شود.

به گزارش اطلاعات روز، انسجام اجتماعی، برابری جنسیتی، حقوق بشر و حاکمیت قانون به‌عنوان پیش‌نیازهای توسعه پایدار و صلح در افغانستان، تقویت مشارکت جامعه مدنی و حمایت از همسویی چارچوب‌های تنظیمی و قانونی افغانستان با اسناد بین‌المللی حقوق بشر نیز سومین اولویت سازمان ملل در افغانستان گفته شده است.

«دانیل اندرس» معاون دبیرکل سازمان ملل و هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه این سازمان نیز گفت «سازمان‌ ملل و شرکای آن اذعان دارند که کمک‌های بشردوستانه به تنهایی برای رسیدگی مداوم به درد و رنج بزرگ و فزاینده‌ انسانی مردم افغانستان در میان‌مدت و طولانی‌مدت کافی نیست».

وی اظهارداشت اجرایی‌شدن کامل این استراتژی بستگی به اقدامات حکومت افغانستان و حمایت تامین کنندگان در این کشور دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان