شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سازمان ملل: ۲ میلیون نفر در افغانستان با خطر گرسنگی شدید مواجه است

اطلاعات روز: دفتر هماهنگ کننده‌ی امور بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که کم از کم دو میلیون نفر در افغانستان به دلیل خشک‌سالی به صورت جدی با کمبود غذا روبرواند.

گزارش اوچا نشان می‌هد که ۲۰ ولایت در غرب و شمال افغانستان بیشتر در معرض کمبود غذا قرار دارد، زیرا در این ولایت‌ها میزان بارندگی کم در فصل بهار و عدم بارش برف در فصل زمستان کشت گندم را یا به تاخیر انداخته و یا کاهش داده است.

اوچا هم‌چنین اضافه کرده که ۲۱ هزار نفر در ولایت‌های غور و بادغیس به دلیل خشک‌سالی مناطق شان را ترک کرده‌اند.

در گزارش اوچا هم‌چنین آمده است که نزدیک به ۱.۵ میلیون رأس گوسفند در مناطق شمال‌شرقی با کمبود علوفه مواجه است. هم‌چنین ۶۰۰ نفر در ۱۰۰۰ روستا از کم‌بود آب رنج می‌برند.

اوچا گزارش داده که تقریبا نیمی از ۳۰ میلیون نفر از ساکنان افغانستان یعنی ۱۴.۸ میلیون نفر به‌شدت وابسته به کشاورزی و دامداری هستند.

سازمان ملل متحد می‌گوید که افغانستان به طور فوری نیاز به ۱۱۵ میلیون دالر برای تأمین غذا و پناهگاه برای کسانی که از خشکسالی متأثر شده یا می‌شوند، نیاز دارد.

اوچا در گزارش خود خاطرنشان کرده که از ابتدای سال روان میلادی تا اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اثر درگیری و بلایای طبیعی از مناطق شان بی‌جا شده اند، در حال که به صورت مجموعی این رقم در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۴۰۰ هزار نفر رسیده بود.

در همین حال اخیرا وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که در سیلاب‌های اخیر ۷۲ نفر جان باخته‌اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان