شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سازمان همکاری‌های شانگهای:صلح در افغانستان به‌نفع اقتصاد منطقه است

«محمد عمر داوودزی» نماینده ویژه رییس‌جمهور افغانستان در امور منطقه‌ای و رئیس دارالانشای شورای عالی صلح این کشور که روز پنجشنبه (۴ دلو) در دومین سفر خود به کشورهای منطقه، به چین رفته است، با «ولادیمیر نوروف» دبیر کل سازمان همکاری‌های شانگهای دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوروف در این دیدار، ضمن تاکید بر حمایت سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین ازبکستان از برنامه‌های توسعه‌ای افغانستان، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح افغانستان میان دولت و طالبان هرچه زودتر آغاز شود تا صلح در افغانستان تامین گردد و صلح در افغانستان را به‌نفع اقتصاد منطقه دانست.

همچنین داوودزی نیز در این دیدار، با قدردانی از کمک‌های سازمان همکاری‌های شانگهای و ازبکستان در حمایت طولانی‌مدت از برنامه‌های توسعه‌ای افغانستان، گزارشی از چگونگی پیشرفت صلح و دستاوردهای اخیر ارائه کرد.

وی از سازمان همکاری‌های شانگهای خواست تا به‌منظور هماهنگ‌سازی و انسجام ابتکارات در سطح منطقه و اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان، همکاری بیشتری داشته باشد.

داوودزی علاوه بر بحث بر روی روند صلح افغانستان، از ولادیمیر نوروف خواست تا در سرعت بخشیدن روند عضویت کامل افغانستان در سازمان همکاری‌های شانگهای توجه بیشتری کند.

سازمان همکاری‌های شانگهای دارای ۸ عضو کامل و ۴ عضو ناظر می‌باشد که افغانستان اکنون در اعضای ناظر این سازمان قرار دارد.

به گزارش فارس، «محمد عمر داوودزی» نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان برای صلح در سفر به چین با دینگ زیژه نماینده ویژه چین برای امور افغانستان و پاکستان دیدار و در مورد نقش کشورهای منطقه در صلح این کشور رایزنی کرد. 

طرفین در این دیدار، در مورد حمایت از صلح در افغانستان و همچنین لزوم آغاز مذاکرات افغانستان و طالبان تاکید کردند. 

محمد عمر داوودزی همچنین در دیدار معاون وزیر خارجه چین از این کشور خواست تا نقش خود را به‌عنوان همسایه افغانستان و یکی از قدرت‌های مطرح جهان در روند صلح افغانستان ایفا کند.

چن شاو دنگ معاون وزیر امور خارجه چین نیز از پیشرفت‌های بی‌سابقه در روند صلح افغانستان استقبال کرد و گفت که کشورش از روند صلح به رهبری، مالکیت و حاکمیت افغانستان حمایت کند و در این راستا آماده هرگونه همکاری است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان