شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سفارت پاکستان: کنسولگری ننگرهار را به دلیل دخالت والی بسته‌ایم

اطلاعات روز: پاکستان کنسولگری خود در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان را به دلیل دخالت مقام‌های محلی افغان بسته کرده است.

سفارت پاکستان در کابل در اعلامیه‌یی گفته که از دخالت حیات‌الله حیات، والی ننگرهار در امور کنسولگری عمیقاً متأسف است و دخالت آقای حیات را نقض صریح مفاد کنوانسیون وینا (۱۹۶۳) در امور کنسولی می‌داند.

در اعلامیه‌ی سفارت پاکستان از وزارت خارجه افغانستان خواسته شده که از دخالت والی ننگرهار در امور کنسولگری پاکستان جلوگیری شده و امنیت کنسولگری به حالتی که در ۲۸ اگست بود، برگردانده شود.

سفارت پاکستان گفته است تا زمانی‌که توافقات امنیتی مورد نظر سفارت برقرار نشده باشد، کنسولگری جلال‌آباد بسته می‌ماند.

اما حیات‌الله حیات، والی ننگرهار در صفحه فیسبوک خود نوشته که برای رسیدگی به شکایات شماری از مردم به کنسولگری رفته است. او گفته که برای رسیدگی به مشکلات کسانی که برای گرفتن ویزه به کنسولگری پاکستان مراجعه می‌کردند، مهمان‌خانه والی را به مراجعه کنندگان اختصاص داده است.

او همچنان گفته است که پاکستان وعده داده بود تا یک شرکت خصوصی کارهای مربوط به ویزای پاکستان را انجام بدهد اما کنسولگری تا تاکنون به این وعده عمل نکرده و امور مربوط به ویزای پاکستان را به شرکت خصوصی واگذار نکرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان