شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سفیر بریتانیا در کابل: جنگ افغانستان به بن بست رسیده است

سفیر بریتانیا در کابل می‌گوید که جنگ کنونی افغانستان به بن بست رسیده و طرف‌های درگیر این جنگ از مجرای نظامی نمی‌توانند پیروز شوند.

 نیکولاس کی، در مصاحبه با صدای امریکا گفته است که طرفین این جنگ باید انعطاف نشان بدهند تا از راه مذاکرات بین الافغانی یک توافق سیاسی بدست آید، زیرا به گفته وی، آتش بس اخیر نشان داد که به شمول مردم، طالبان و نظامیان افغان خواهان صلح هستند.

سفیر بریتانیا در کابل، راه حل منازعات با طالبان را توافقات سیاسی خوانده ولی گفته است که برای رسیدن به این توافقات، اقدامات نظامی ضروری است.

نیکولاس کی گفته است باوجود آنکه بریتانیا خواستار مذاکرات صلح به رهبری افغانهاست، اما اگر حکومت افغانستان خواستار همکاری بریتانیا باشد، لندن برای این همکاری آماده است.

سفیر بریتانیا همچنان افزوده است استراتیژی جدید امریکا در قبال جنوب آسیا و افغانستان و تعهدات پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو، برای طالبان نشان داد که آن گروه نمی‌تواند که از طریق جنگ برنده شود.

این در حالی است که شورای عالی صلح افغانستان به تازگی گفته است که پس از اعلام آتش‌بس میان طالبان و حکومت و برگزاری چندین نشست ملی و بین‌المللی پیرامون صلح، تمایلات طالبان برای آغاز گفتگوهای صلح بیشتر شده است

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان