شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نشست چهارجانبه در مورد صلح افغانستان در هفته‌ جاری برگزار می‌شود

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده که قرار است در ادامه‌ تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات مستقیم میان حکومت و طالبان، نشست چهارجانبه میان مقام‎های امارات متحده‎ عربی، عربستان سعودی، ایالات متحده‌ی آمریکا و افغانستان برگزار شود.

محمداکرم خپلواک، رئیس دبیرخانه‌ شورای عالی صلح امروز شنبه (۳۰ سرطان) در نشست مشترک شورای عالی صلح و شورای علمای افغانستان گفت که این نشست هفته‌ جاری برگزار خواهد شد.

هرچند خپلواک مشخص نکرد که این نشست در چه سطح و در کجا برگزار خواهد شد، اما یک منبع دیگر به صدای آمریکا گفته که این نشست در کابل و یا ریاض برگزار می‌شود.

وی تأکید کرده که در این نشست تلاش می‌شود تام تمام تشویش و نگرانی‌ها و تضمین‌ها و شرایطی را که طالبان برای مذاکرات مستقیم می‌خواهند، فراهم ساخته شود تا مذاکرات میان نماینده‌های با صلاحیت دو طرف آغاز شود.

این در حالی است که پیش از این نیز یک نشست چهارجانبه در ماه مارس سال جاری میان مشاوران امنیت ملی امارات متحده‎ عربی، عربستان سعودی، ایالات متحده‌ی آمریکا در واشنگتن برگزار شده بود.

از سویی هم، رئیس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح گفت که قرار است نشست دوجانبه میان عالمان دین افغانستان و پاکستان نیز در آینده‌ی نزدیک برگزار شود.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان