شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سمر: صلح در افغانستان با آتش بس یکطرفه محقق نمی‌شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان گفت: با اعلام آتش بس یکطرفه صلح در افغانستان محقق نمی‌شود.

سیما سمر در نشست مشورتی «‌تدوین طرح راهبردی کمیسیون مستقل حقوق بشر» گفت، که بدون حکومت‌داری خوب توسعه‌ پایدار و صلح در افغانستان ایجاد نمی‌شود.

وی تأکید کرد: صلح عادلانه شانزدهمین هدف از اهداف توسعه‌ی پایدار ‌سازمان ملل متحد است.

سمر تصریح کرد: مردم افغانستان از حکومت داری بد رنج می‌برند و هرچه تلاش برای امضای قرارداد با گروه‌های مختلف صورت بگیرد، اعتماد مردم جلب نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر حکومت داری ‌خوب در افغانستان شکل بگیرد، ‌گروه های مخالف  خود به خود به انزوا کشانیده می‌شوند.

رئیس حقوق بشر افغانستان همچنان افزود، که مردم افغانستان برای آوردن صلح در کشور نقش مهم دارند: صلح قطع جنگ نیست، صلح آتش‌بس هم نیست، صلح عدالت است، صلح با آتش‌بس یک‌طرفه تأمین نمی‌شود. درست است که آتش‌بس ‌یکی از راه‌های آغاز مذاکره است اما برای آوردن صلح پایدار توسعه پایدار نیاز است.

این در حالیست، که شورای علمای افغانستان از حکومت و گروه طالبان خواسته که در روزهای عید قربان نیز به صورت دایمی آتش‌بس اعلام کنند.

به نوشته اطلاعات روز، در عید فطر برای نخستین بار رئیس جمهور افغانستان آتش بس سه روزه را با طالبان اعلام کرد که پس از آن طالبان نیز موافقت کردند و قرار است دولت در عیدقربان نیز این رویه را با امید صلح دائمی تکرار کند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان