شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: نباید از عمل‌کردهای جنگجویان تسلیم شدۀ داعش چشم پوشی شود

آقای عبدالله در نشست روز دوشنبه (۱۵ اسد) شورای وزیران گفت که حکومت با این اعضای گروه داعش، بربنیاد قانون برخورد خواهد کرد.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت می‌گوید که با اسیران جنگی باید بربنیاد قانون برخورد شود و عملکردهای آنان نباید نادیده گرفته شوند.

اشارۀ آقای عبدالله به دوصدپنجاه عضو گروه داعش است که هفتۀ پیش در شمال کشور به نیروهای امنیتی تسلیم شدند.

روز گذشته، حبیب‌الرحمان، مسؤول پیشین نظامی داعش در شمال‌ کشور که با ۲۵۰ تن از زیردستانش به حکومت تسلیم شده است، به طلوع نیوز گفت که حکومت به آنان تعهد سپرده است که عملکرد گذشتۀ شان را نادیده می‌گیرد: «به گفته شد وقتی شما به پروسۀ صلح می‌پیوندید، دیگر شما خودتان اختیار دارید. اگر حکومت خواست برای تان وظیفه می‌دهد.»

آقای عبدالله اما در نشست روز دوشنبه (۱۵ اسد) شورای وزیران گفت که حکومت با این اعضای گروه داعش، بربنیاد قانون برخورد خواهد کرد.

رییس اجراییه در این نشست، هم‌چنان در بارۀ گفت‌وگوهای ایالات متحده و طالبان نیز سخن گفت. او تأیید کرد که ایالات متحده به گونۀ مستقیم با گروه طالبان به تماس شده است، اما افزود که این، زمینه سازی برای آغاز گفت وگوهای صلح میان کابل و گروه طالبان است: «این تماس‌‍ها در گذشته نیز وجود داشت و در این اواخر هم صورت گرفته است. و  دولت افغانستان کاملأ در جریان این گفت‌وگوها است و این زمینه سازی برای گفت‌وگوهای مستقیم دولت و طالبان است.»

آقای عبدالله، در بارۀ برگزاری انتخابات مجلس نماینده گان و شوراهای ولسوالی‌‎ها نیز سخن زد. او گفت که انتخابات باید در زمان معیین آن برگزار شود و مردم خواهان برگزاری انتخابات شفاف استند: «مردم باید روی سیستم انتخابات و نحوۀ برگزاری آن اطمینان داشته باشند و خواست همه برگزاری انتخابات همه شمول و شفاف در کشور است.»

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان