شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سناتوران امریکایی خواهان توضیح در باره دستیابی طالبان به اطلاعات بیومتریک ارتش امریکا اند

۸ سناتور امریکایی از حکومت بایدن خواستند تا در مورد جا گذاشتن اطلاعات حساس بیومتریک در افغانستان توضیح دهد. به گفته آنان، خروج شتاب زده نیروهای امریکایی باعث شده که دستگاه‌های حاوی اطلاعات بیومتریک در افغانستان باقی مانده و جان همکاران افغان نیروهای امریکایی به خطر بیفتد.

به گزارش سایت خبری واشنگتن فری‌بیکن، این سناتوران جمهوری‌خواه از وزارت‌های دفاع و خارجه امریکا خواسته اند تا معلومات مربوط به تسلیحات به جا مانده و «اطلاعات حساس، از جمله اطلاعات بیومتریک» نیروهای امریکایی در افغانستان را در اختیار آنان قرار دهند.

این سناتوران می‌گویند که طالبان با استفاده از اطلاعات بیومتریک، همکاران افغان نیروهای امریکایی را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهند.

اخیراً وزارت دفاع امریکا در گزارشی به کانگرس امریکا تایید کرد که تجهیزات و تسلیحاتی به ارزش ۷ میلیارد دالر پس از خروج نیروهای امریکایی در افغانستان باقی مانده است.

این تجهیزات، از جمله دستگاه های بیومتریک، قبلاً به نیروهای امنیتی افغان کمک شده بود که حالا با سقوط حکومت پیشین در اختیار طالبان قرار دارد.

این سناتوران به رهبری مارشا بلک‌برن، در نامه‌ای به این دو وزارت نوشته اند: «سیستم‌هایی که توسط ارتش امریکا پس از خروجش از افغانستان رها شدند، حاوی اسکن عنبیه چشم، اثر انگشت، عکس‌ها، اطلاعات مربوط به محل کار و زندگی افراد و وابستگان شان بود.»

آنها می افزایند: «طالبان از این اطلاعات برای قتل، شکنجه و ناپدیدسازی هرچه بیشتر همکاران افغان ایالات متحده استفاده می‌کند.»

قبلاً، دیده‌بان حقوق بشر با نشر گزارشی در ۳۰ مارچ گفت که اطلاعات بیومتریک به جامانده در افغانستان جان افغان‌های زیادی را به خطر انداخته است.

این سازمان گفت که به علت این اطلاعات کسانی چون نیروهای پیشین قوای امنیتی افغانستان با تهدید طالبان رو به رو اند.

این سناتوران می‌خواهند که سیاست جمع آوری اطلاعات خصوصی توسط حکومت امریکا در کشورهایی که در آن حضور دارد، تغییر بخورد تا اطلاعات حساس به راحتی در اختیار دشمنان امریکا قرار نگیرد.

همچنان، آنها می‌خواهند بدانند که آیا حکومت امریکا برنامه‌ای برای کمک به کسانی که جان شان به خاطر اطلاعات بیومتریک به جا مانده در افغانستان به خطر افتاده، روی دست دارد یا نه.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان