شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حامیان طالبان چه می‌گویند؟

▪️در چند هفته گذشته پاکستان شاهد تغییر و تحولات بنیادین در قدرت بود. عمران‌ خان نخست وزیر پاکستان از قدرت برکنار شد و شهباز شریف قدرت را در دست گرفت و همچنین حنا ربانی به عنوان وزیر خارجه معرفی شد. از این خانم سخنرانی و مطالب زیادی در نقد طالبان دیده‌ایم.

▪️بحث انتقال قدرت در پاکستان را بی ربط به مسائل افغانستان نمی‌دانیم. عمران خان در تلاش بود که حکومت طالبان را تقویت کند و این ساختار به رسمیت شناخته شود.

▪️برنامه عمران خان این بود که از طریق ثبات بخشیدن به حکومت طالبان سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های اقتصادی که چین و کشورهای منطقه در پاکستان دارند به نتیجه برسد به همین دلیل تلاش کرد یک تعامل منطقه‌ای با کشورها ایجاد کند.

▪️برنامه‌هایی که او در افغانستان در حال پیگیری بود با برنامه هایی که آمریکا برای افغانستان طراحی کرده‌ است، متفاوت بود.

▪️عمران خان از خط قرمزهای آمریکا عبور کرده بود و آنها با اعمال فشار بر رقبای او زمینه سقوط او را فراهم کردند.

▪️نقشه اصلی آمریکا برای افغانستان این است که یک کشور آشوب‌زده، جنگ‌زده،دارای جزیره‌های قدرت و غیرپاسخگو به جامعه جهانی، وجود داشته‌باشد تا کشورهای رقیب آمریکا همچون هند، چین، ایران و روسیه از منافع اقتصادی ثبات در افغانستان بهره‌مند نشوند.

▪️در این شرایط بخش تندروی طالبان تقویت می‌شود که وقتی این اتفاق بیفتد نباید انتظار داشته باشیم فضای جغرافیایی افغانستان فضایی امن و آرام باشد.

▪️تطهیر کنندگان طالبان می‌گویند کسانی هستند که می‌خواهند ایران را به سمت جنگ با طالبان سوق دهند اما ما و شما مخالف جنگ هستیم. ولی طالبان به دلیل اینکه یک گروه جنگ طلب است ایران را مجبور به تقابل خواهد کرد.

▪️ طالبان از همان ابتدا هدفمند و برنامه‌ریزی شده در حال پیاده کردن پروژه هایی بودند که میزان حساسیت و آستانه تحمل جمهوری اسلامی ایران را محک بزنند. مانند: حل نشدن مسئله حق آبه ایران با طالبان و فشار مردم ایران بر مقامات جمهوری اسلامی

▪️ درگیری‌های مرزی که حتی گزارش‌هایی مبنی بر شهادت مرزبانان ایرانی منتشر شد.

▪️ یکی از تعهداتی که طالبان به جمهوری اسلامی داده بود بحث حکومت همه شمول و حضور شخصیت‌های نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در ساختار قدرت بود اما چنین اتفاقی عملی نشد. اما در عوض و با وجود عفو عمومی دروغین با توسل ترورهای مختلف در افغانستان. اینها را حذف کردند.

▪️حمله به کنسولگری ایران در هرات و تجمع مقابل سفارت ایران درکابل، برخلاف ادعای آنها که با کلنگ حمله کردند، جای گلوله ها روی دیوارهای کنسول گری مشهود است. اما این اتفاق را کنار عده‌ای که برای گلباران کردن سفارت جمهوری اسلامی در کابل و کنسولگری ایران در هرات رفته بودند بگذارید. بیست نفر از کسانی که درهرات در مقابل کنسول گری ایران برنامه‌ی دلجویی و گلباران آنجا را داشته‌اند دستگیر و شکنجه می‌کنند. ١۴ نفر از آنها آزاد شدند و ۶ نفر دیگر هنوز در زندان هستند.

▪️جرم کسانی که بازداشت شده‌اند ارتباط با جمهوری اسلامی ایران بوده است!

▪️مسئول دفتر تبیان[نزدیک به ایران]در کابل را بازداشت و محدودیت هایی در فعالیت های آنها ایجاد می‌کنند.

▪️این به این معناست که هدفمند و برنامه ریزی شده، همه کسانی را که با جمهوری اسلامی در ارتباط هستند تحت فشار قرار می‌دهند که این تحت فشار قرار دادن دو نتیجه دارد:
١. ارتباط با جمهوری اسلامی رابرای مردم افغانستان می‌خواهند هزینه دار بکنند.
 ٢.این حد از گستاخی عملاً سیلی زدن به جمهوری اسلامی توسط طالبان بود.

▪️هدف طالب پا گذاشتن روی نقاط حساس و تحریک جمهوری اسلامی ایران است.

▪️جمهوری اسلامی یا باید در برابر این زیاده خواهی طالبان کوتاه بیاید و باج دهد یا در مقابل طالبان بایستد.

▪️در غرب کابل وجب به وجب برای پیدا کردن اسلحه و مهمات تلاشی شد و این منطقه را عاری از مهمات و تجهیزات نظامی کردند.

▪️برای کنترل بامیان بدخشان و پنجشیر نیروهای نظامی بسیاری فرستادند.

▪️در تمام محله‌های غرب کابل ایست بازرسی گذاشته‌اند. تمام این مناطق در کنترل طالبان است.

▪️قطعاً کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند یا خود یا گروه‌هایی در بین طالبان با پرچم این گروه هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان