شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سومین سفر خلیل‌زاد به افغانستان و منطقه آغاز شد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد زلمی‌خلیل‌زاد نماینده ویژه این وزارت در امور صلح افغانستان، سومین سفر خود به افغانستان و کشورهای منطقه را آغاز کرده است.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: این سفر خلیل‌زاد از تاریخ ۲ دسامبر آغاز و ۲۰ دسامبر پایان خواهد یافت.

بنابر این گزارش خلیل‌زاد در جریان این سفرش به افغانستان، پاکستان، روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، امارات متحده عربی و قطر سفر و با مقام‌های این کشورها پیرامون صلح افغانستان گفتگو خواهد کرد.

همچنین خلیل‌زاد در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی و سایر سیاسیون افغان از اراده قوی امریکا برای تامین صلح در افغانستان اطمینان داده و از آنان نیز خواهد خواست تا در این راستا با جدیت همکاری کنند.

به نوشته جمهور، خلیل‌زاد در دو سفر قبلی خود به افغانستان و منطقه، با رهبران حکومت وحدت ملی، شماری از سیاسیون افغان و مقام‌های برخی از کشورهای منطقه دیدار و گفتگو کرده بود.

خلیل‌زاد همچنان در سفرهای قبلی خود، با نمایندگان گروه طالبان نیز در امارات متحده عربی دیدار کرده و روی برخی مسایل گفتگو کرده بود.

 نماینده وزارت خارجه برای صلح افغانستان پس از پایان این سفرهای خود، ابراز امیدواری کرد که تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، گروه طالبان وارد گفتگوهای صلح با حکومت افغانستان شود.

/انتهای پیام/

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان