شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مجلس سنا اتهام آزار جنسی در فدراسیون فوتبال را بررسی می کند

 خالده پوپل عضو سابق فدراسیون ملی فوتبال بانوان کشور، طی گفتگو دو روز قبل به گاردین گفته بود که کرام‌الدین کریم رئیس این فدراسیون در دفتر کارش اتاق مخصوص دارد که در آن از بانوان ورزشکار استفاده جنسی می‌کند.

این خبر با واکنش‌های تُند در داخل و خارج کشور مواجه شد چنانچه در جلسه‌ی امروز سناتوران خواستار پیگیری جدی این اتهامات شدند.

هوتک عضو مجلس سنای کشور افزود: در هفده‌سال گذشته افغانستان به جز ورزش هیچ دست‌آورد دیگری نداشته  و اکنون ورزش کشور نیز در حال بدنام شدن است.

وی ادامه داد: مجلس سنا باید این اتهام ها را بررسی  و در صورت واقعیت پیدا کردن این اتهام‌ها، رئیس فدراسیون فوتبال کشور به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی شود.

عضو مجلس سنای کشور  تصریح کرد: اگر این اتهام‌ها دروغ ثابت شد، باید پولیس انترپول در قسمت برگردانیدن خالده پوپل به کشور همکاری کند.

صدیقه بلخی عضو دیگر مجلس سنا اظهار داشت: باید ادعای خالده پوپل از سوی مجلس سنا بررسی و موضوع آشکار شود.

بلخی با بیان اینکه خشونت علیه زنان یک اصل انکار ناپذیر بوده و به اوج خود رسیده است ابراز داشت: بهتر است مردم ما بیشتر مواظب باشند و به طرف ملت سازی و اخلاقیات اسلامی و افغانی در حرکت شوند.

محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنا نیز در جمع بندی نشست امروز گفت: هرچند هیئتی از سوی دادستانی کُل و فیفا این قضیه را بررسی می‌کند، اما نیاز است تا کمیسیون رفاه‌عامه مجلس سنا نیز این قضیه را جداگانه پیگیری کند.

ایزدیار عنوان کرد: کمیسیون رفاه عامه باید رئیس المپیک، رئیس تربیت بدنی و رئیس فدراسیون فوتبال را برای واضح شدن این اتهام‌ها استجواب کند.

وی خاطر نشان ساخت:این اتهام‌ها ورزش‌کشور را خدشه دار می‌سازد و نیاز است تا برای روشن شدن آن مجلس سنا تلاش کند.

 

معاون مجلس سنا گفت:  کرام‌الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال کشور در گفت‌وگوی خصوصی با او ابراز داشته که او مخالف بی‌حجابی در فدراسیون بوده و اکنون پوپل در واکنش به رفتار او برایش دسیسه سازی کرده است.

 

منبع: آواپرس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان