شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سیاست شیطانی امریکا و ابزار قرار گرفتن پاکستان

♦️اخیراً مقامات امریکایی به پاکستان سفر کرده و متعاقب آن تغییرات در برنامه‌های سیاسی پاکستان برای افغانستان رو نما شد. پس از سفر معاون وزیر خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی به پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان به کابل آمده و با مقامات طالبان دیدار کرد.

♦️هرچند گفته شده که در این دیدار توافقاتی تجاری و سیاسی میان دو کشور انجام شد، اما لایه پنهانی سفر مقامات پاکستانی به افغانستان بیشتر استوار بر دستورات امریکا است و احتمالاً دور دیگری از دلالی پاکستان در راستای اجرای برنامه‌های شیطانی امریکا و استقرار داعش در افغانستان آغاز شده است.

♦️پاکستان از گذشته ابزار دست امریکا بوده و همواره برنامه‌های شیطانی این کشور را در منطقه و افغانستان به اجرا در آورده است و این بار نیز مستثنی از آن قاعده نیست. بنا بر این، سفر مقامات پاکستانی به افغانستان باید در این فارمت و چارچوب بررسی شده و به تحلیل گرفته شود.

♦️به نظر می‌رسد اکنون پاکستان وظیفه دارد که داعش را به نیابت از امریکا در افغانستان مستقر کند و گسترش بدهد. پاکستان در این رابطه تجربه طولانی دارد و در گذشته نیز القاعده و دیگر شبکه‌های تروریستی را در افغانستان استقرار داده است. بنا بر این، ماموریت تازه پاکستان استقرار و گسترش داعش بوده و بار دیگر ابزار دست امریکا در پیشبرد برنامه‌های شیطانی کاخ سفید قرار گرفته است. البته پاکستان نیز از این داد و ستد سود می‌برد و احتمالاً روی حمایت امریکا از اسلام‌آباد در میدان افغانستان به ضرر هند حساب باز کرده و کار می‌کند.

♦️اما در این جا مسئولیت حاکمان جدید کابل است که نگذارند دست پاکستان چنین در افغانستان دراز باشد و بتواند داعش را گسترش بدهد. حاکمان جدید افغانستان باید درک کرده باشند که اگر دست پاکستان به نیابت از امریکا در افغانستان باز گذاشته شود، حاکمیت طالبان نیز در افغانستان به سرنوشت حاکمیت نظام جمهوری مواجه شده و سرانجام فروپاشی را در پی خواهد داشت.

♦️پاکستان فقط مجری طرح‌های شیطانی است و هرگز نمی‌تواند یک افغانستان باثبات و دارای اقتدار سیاسی مرکزی را تحمل کند. این کشور آله و مامور اجرای استعماری بوده و فلسفه وجودی آن نیز فقط با استعمارگری غرب تعریف می‌شود.

♦️اکنون باید حاکمان کابل بدانند که اعتماد به پاکستان کشوری که نظام‌های افغانستان را چند بار از بیخ و بن نابود کرده، همانند سپردن بره به دست گرگ است و سرانجامی جز خون در پی ندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان