شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شورای علما: حملات طالبان و داعش غیراسلامی و غیرانسانی است

شورای سراسری علمای افغانستان در واکنش به حملات مرگبار اخیر در کابل در یک نشست خبری حملات طالبان و داعش را که جان غیرنظامیان را می‌گیرند غیراسلامی و غیرانسانی خواند.
اعضای رهبری شورای علمای گفتند که طالبان به‌گونه‌ی روشن با حمله‌های اخیرشان در کابل و بخش‌های دیگر ثابت ساختند که صلح نمی‌خواهند، زیرا در حمله‌های آنان مردمان بی‌گناه قربانی می‌شوند.
قیام‌الدین کشاف، رییس شورای سراسری علمای افغانستان گفت: «حمله‌های اخیر در ننگرهار، کندهار و به‌خصوص کابل یک عمل غیراسلامی و غیرانسانی است. از حکومت وحدت ملی می‌خواهیم که حفاظت از مردم را وجیبه‌ی ملی خود دانسته و به زخمی‌ها کمک کند و کشتار انسان در هیچ قانون و دینی روا نیست.»
آقای کشاف حمله‌های طالبان در افغانستان را جنگ روشن این گروه برضد مردم خواند و افزود که مردم باید دشمنان‌شان را خوب بشناسند و در برابر آنان متحد شوند.
وی هم‌چنان فتوای اخیر عالمان دینی پاکستان را یک فتوا نه، بل ابلاغیه‌ی ناقصی خواند و گفت که در آن حمله‌های انتحاری تنها در پاکستان حرام گفته شده‌ است.
از جانب دیگر اعضای شورای علما از گروه‌های مخالف مسلح می‌خواهند که دیگر جنگ با مردم را بس کنند.
در ۱۰ روز اخیر کابل شاهد سه رویداد تروریستی خونین بوده است. در این رویدادها حدود ۴۰۰ نفر که اکثر آنان غیرنظامیان بودند کشته و زخمی شده‌اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان