شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان برای ارایه مدارک ‘حمایت و مداخله پاکستان’ به اسلام آباد رفتند

حکومت افغانستان اعلام کرده که معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان، و ویس احمد برمک، وزیر داخله/کشور افغانستان به پاکستان سفر کرده‌اند.

شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان به این دلیل به پاکستان سفر کرده که مدارک دخالت پاکستان در امور افغانستان و حمایت این کشور از گروه های تروریستی را به مقام‌های پاکستان ارایه کنند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته که آقای غنی دو روز پیش از صحبت تلفنی با شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان خودداری کرد و تلفن او را بی‌جواب مانده است.

عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام آباد نیز در صفحه رسمی توییتر خود نوشته که آقای استانکزی و برمک وارد پاکستان شده و در این کشور با شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر، نهادهای جامعه مدنی، مسئولین نظامی و اطلاعاتی پاکستان دیدار خواهند کرد.

مک ماستر و حنیف اتمر مشاوران امنیت ملی آمریکا و افغانستان نیز با هم تلفنی صحبت کرده‌ و گفته‌اند که پناهگاه‌های تروریستان باید هدف قرار گیرد و ریشه آنان باید خشکانده شود.

افغانستان بارها اعلام کرده که پشت حملات خونینی که در این کشور به وقوع می پیوندد، دست پاکستان قراردارد و پاکستان از نیروهای شورشی مخالف دولت افغانستان حمایت می‌کند و آنان را آموزش می دهد.

پاکستان گفته که دولت افغانستان با مطرح کردن این اتهامات می‌خواهد ضعف خود را پنهان کند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی، حکومت وحدت ملی افغانستان نیز امروز در دیدار با خانم کارله سلکتووه، وزیر دفاع جمهوری چک که از افغانستان دیدار می‌کند، گفته که مردم افغانستان در حال جنگ با گروه‌های “تروریستی” منطقه‌ای و جهانی هستند.

او افزوده که “مراکز و پایگاه‌های همه تروریست‌هایی که در افغانستان می‌جنگند در خاک پاکستان قرار دارد.”

در ۱۰ روز گذشته کابل شاهد چندین حمله خونین بود که در آخرین حمله در نزدیک وزارت داخله پیشین این کشور ۱۰۳ نفر کشته و ۲۳۵ نفر زخمی شدند.

شب گذشته محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با حضور در یکی از مساجد شهر کابل گفت که با تمام توان انتقام خون مردم خود را می‌گیرد.

وی افزود: “باداران (اربابان) گروه‌های تروریستی به انزوا رفته اند و کسی که با ملت ما مشکل دارد، باید بداند که هرگز سر تسلیم خم نمی‌کنیم.”

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان