شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان: “حلقاتی” در بدنه حکومت حملات خونین روز سه‌شنبه را انجام داده است

طالبان یک بار دیگر دست داشتن در حملات خونین روز سه‌شنبه در کابل و ننگرهار را رد کرده و گفته است که دلایلی وجود دارد که این حمله کار بعضی “حلقات” در “اداره کابل” است.

 

خبرگزاری صدای افغان(آوا)-کابل: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان بار دیگر دست داشتن این گروه، در حمله خونین روز سه‌شنبه بر یک شفاخانه در غرب کابل را رد کرد و گفته است که آنان خواهان بررسی بی‌طرفانه این حادثه هستند.

 

او در اعلامیه‌ای گفته که “ما می‌خواهیم که در مورد این حملات [حمله بر شفاخانه صدبستر دشت برچی و حمله بر مراسم تشییع جنازه در ننگرهار]، بررسی جدی، شفاف و بی‌طرفانه صورت گیرد، تا از چهره‌های سیاه عاملان این جنایت‌ها، پرده برداشته شود و آن‌ها به جدیت محاسبه شوند.»

 

طالبان در این اعلامیه تأکید کرده است که “حلقات” در حکومت افغانستان در این حملات دست داشتند و این جنایت را با مشوره‌ مشترک، برای بدنامی امارت، طرح و عملی کردند.

 

روز سه‌شنبه (۲۳ ثور) در دو حمله‌ در کابل و ننگرهار بیش از ۵۰ غیرنظامی جان خود را از دست دادند و حدود ۸۰ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

 

ساعاتی پس از آن، طالبان دست داشتن در این حملات را رد کردند. اشرف غنی نیز در یک پیام ویدیویی از نیروهای ارتش خواست که از حالت دفاعی خارج و به حالت تهاجمی تغییر موضع بدهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان