شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان: دولت افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با آغاز سومین روز مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه قطر، سهیل شاهین، یکی از سخنگویان طالبان گفته که این گروه حکومت افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد و در آینده با مردم افغانستان درباره صلح گفتگو خواهد کرد.

به نوشته بی بی سی، طالبان تاکنون از نشست رو در رو با نمایندگان دولت افغانستان سرباز زده و امروز (۲۷ فوریه/فبروری) نیز سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر به عنایت‌الحق یاسنی، خبرنگار بی‌بی‌سی که به قطر رفته است، گفته: “ما انکار نکرده‌ایم که دولت افغانستان بخشی از جنگ است. اما این دولت را به رسمیت نمی‌شناسیم. اگر گفتگو بر سر موضوعات خارجی نتیجه داد، با مردم افغانستان درباره صلح گفتگو خواهیم کرد.”

سخنگوی دفتر طالبان در قطر گفت که سومین روز مذاکرات این دور نیز بر سر خروج نیروهای آمریکا از افغانستان است و اینکه خاک افغانستان دیگر علیه هیج کشور دیگر استفاده نشود.

وی افزود: “فعلا در حال گفتگو بر سر موضوعات خارجی هستیم. به همین خاطر با آمریکایی‌ها درباره خروج نیروهای آنها مذاکره داریم و در این مذاکرات نگرانی‌های مشروع آنها را هم مد نظر قرار داده‌ایم. تا اینجا بر سر تشکیل گروه‌های کاری توافق کردیم که این گروه‌ها در حال بحث هستند. هدف دو طرف تنظیم یک پیش نویس در باره این موضوعات است.

پنچمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در حالی در قطر برگزار می شود که طرفین اعلام کردند که در دور قبلی به چهارچوب کلی مذاکرات دست یافتند. 

/انتهای پیام/ 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان