شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان صدها خانواده را از سرپل بیرون کرده‌اند

«ذبیح‌الله امانی» سخنگوی والی سرپل اعلام کرد: در جریان روزهای اخیر صدها خانواده از روستای «شاه توت» شهرستان «صیاد» به ولایت‌های همجوار و مرکز ولایت سرپل مهاجرت کرده‌اند.

وی افزود: این خانواده‌ها به دلیل فشارهای اعمال شده از سوی شبه‌نظامیان طالبان کوچ کرده و اکنون برخی خانه‌های آنها به سنگرهای جنگ برای طالبان تبدیل شده است.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که آمار خانواده‌هایی که از سوی طالبان مجبور به مهاجرت شده‌اند به ۲۵۰ خانواده می‌رسند، اما امانی در این خصوص گفت: احتمالاً این آمارها حقیقت دارد.

سخنگوی والی سرپل گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه افراد داعش نیز در همکاری با طالبان در صیاد فعالیت دارند، را نه رد کرد و نه تأیید اما گفت: داعش در شهرستان‌های «درزاب» و «قوش‌تپه» ولایت «جوزجان» حضور گسترده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه این ۲ شهرستان ولایت جوزجان هم‌سرحد با شهرستان صیاد ولایت سرپل است، گفت: احتمالاً برخی افراد داعش وارد صیاد شده باشند، اما تاکنون گزارش این چنینی از نیروهای پلیس و ارتش مستقر در صیاد نداشته‌ایم.

این در حالی است که از چندی پیش ولایت سرپل میزبان حضور گسترده طالبان بوده بوده و شبه‌نظامیان نیز چندین حملات تهاجمی بر شهرستان‌ها و روستاهای این ولایت انجام داده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان