شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طراحان حمله بر مسجد باقرالعلوم در صدد تفرقه بین مذاهب هستند

ریاست امنیت ملی کشور اعلام کرده است طراحان حمله بر مسجد باقرالعلوم که به روز دوشنبه (۱ قوس) بالای عزاران اربعین حسینی در کابل رخ داد، در صدد ایجاد تفرقه و دشمنی بین اقوام و مذاهب در افغانستان هستند.

حمله کننده انتحاری که گفته می شود لباس پولیس پوشیده بود دو روز قبل خود را در داخل مسجد باقرالعلوم رسانده و مواد انفجاری خود را منفجر کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی با نشر خبرنامه ی که یک کاپی آن را در اختیار خبرگزاری بخدی قرار داده نوشته است: حادثه بالای برگزار کننده گان مراسم مذهبی اربعین باقرالعلوم، واقع ناحیه ششم شهر کابل نشان دهنده چهره ناپاک و اهریمن صفت مدعیان به ظاهر دین و اسلام است.
امنیت ملی کشور در خبرنامه نوشته است که دشمنان قسم خورده مردم افغانستان می خواهند به دستور باداران خارجی خود میان مردم افغانستان شگاف و تفرقه ایجاد کنند.
حمله کننده انتحاری که گفته می شود لباس پولیس پوشیده بود دو روز قبل خود را در داخل مسجد باقرالعلوم رسانده و مواد انفجاری خود را منفجر کرد.
براساس آمار که مقام های امنیتی تا کنون با رسانه ها شریک کرده در این حمله ۳۴ تن که شامل کودکان نیز می شود کشته و بیش از ۸۰ نفر دیگر کودک، مرد و زنان زخمی شده اند.
شماری از زخمی های این رویداد اما به شفاخانه بستری هستند می گویند که در داخل مسجد شیعه و سنی باهم اربعین حسینی را تجلیل می کردند که صدای محیب شنیده شد.
مبارزه مردم افغانستان با دانه سرطان
در همین حال در خبرنامه ریاست امنیت ملی کشور آمده است که دشمنان مردم افغانستان با اجرای چنین عمل ضد انسانی و اسلامی خود، جز قربانی گرفتن از مردم بی گناه چیزی دیگری را بدست نیاورده اند.
ریاست امنیت ملی همزمان نوشته است هرچند که طراحان قاتل شهروندان کشور با چنین حمله ها در صدد ایجاد تفرقه در بین مردم افغانستان می باشند اما مردم در سراسر کشور متحدانه، در برابر این دانه سرطان به مبارزه قاطع خود ادامه میدهند.
ماموران ریاست امنیت ملی کشور همچنان گفته اند که شهروندان با اراده قویی هستند و اراده مردم افغانستان با انجام این گونه حمله ها بیشتر از گذشته قوی تر می شود نه ضعیف.
انتحار خلاف آموزه های دینی
ریاست امنیت ملی با تقبح کردن حمله روز دوشنبه این هفته، نوشته است که این اقدام فجیعانه و وحشیانه ی گروه های تروریستی در امن ترین و مقدس ترین مکان دینی به منظور هدف قرار دادن مسلمانان اوج بی رحمی و جهالت آنان را نشان می دهد.
در خبرنامه همچنان آمده است که حمله در یک مکان مقدس درهیچ دین وقانونی توجیه و منطق ندارد و به هیچ دین و مذهب، قوم و تبار، ارزش و قانونی خاصی وابسته نیست.
در همین حل کارشناسان دینی در افغانستان اما می گویند که انتحار و انفجار خلاف آموزه های دینی است و دین هیچگاه این را نمی پذیرد.
ماموران ریاست امنیت ملی کشور نیز در خبرنامه ی که در اختیار خبرگزاری بخدی قرار داده گفته اند که گروه های تروریستی از هر طریق ممکن اهداف شوم شان را دنبال می کنند و در این زمینه حد و مرزی را نمی شناسند.

خبرنامه همچنان نوشته است که تروریستان از هدف قرار دادن افراد ملکی به ویژه زنان و کودکان تا شکستن حریم امن الهی برای آن ها جواز دارد، این گروه ها به هیچ دینی باور ندارند و برای خلق وحشت و دهشت در میان افکار عمومی دست به هر جنایت می زنند.
حمله بر مسجد باقرالعلوم در غرب کابل در روز عربعین حسینی هر چند واکنش های داخلی و خارجی را به همرا داشت اما شماری از اقوام هزاره این حمله ها را سستماتیک دانسته و می گویند که این برای بار سوم است که هزاره هدف چنین حملاتی قرار می گیرند.
پیش از این حمله انتحاری در چوک دهمزنگ بالای مظاهره کنندگان جنبش روشنایی رخ داد که در آن بیش از ۸۶ تن که بیشتر آنان دانشجویان بودند کشته و بیش از ۳۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.
بعد از این حمله هر چند نهاد های داخلی و خارجی واکنش نشان داده و آن را تقبح کردند اما حکومت افغانستان کمیسیون ارزیابی تعین کرد که گفته می شود تا هنوز کار این کمیسیون نامعلوم باقی مانده است.
بعد از حمله چوک دهمزنگ، در شب دهم محرم (شب عاشورا) مهاجمان مسلح بالای عزاداران در داخل زیارتگاه سخی حمله کردند که در این حمله ۱۸ نفر کشته و حدود ۵۰ تن دیگر زخمی شده بودند.
در حمله ی که بالای عزاداران در زیارتگاه سخی رخ داد گفته می شود که بیشتر قربانیان این حمله را زنان و کودکان شامل می شدند.
هر چند حملات تروریستی دیگری نیز در روز عاشورا در بلخ رخ داد اما کمیسیون های که برای بررسی تعین شده بودند نتیجه کار خود را با مردم شریک نکردند و هنوز هم این حملات نامعلوم باقی مانده است.
تفرقه
در همین حال ریاست امنیت ملی کشور از این حمله ها بعنوان ایجاد تفرقه در بین مذاهب و اقوام کشور یاد کرده و می گوید که تا هنوز ماموران امنیت ملی کشور چندین برنامه و طرح حمله مهاجمان را خنثی کرده اند.
در خبرنامه امنیت ملی آمده است که ماموران این ریاست دست سازمان های استخباراتی و شبکه های تروریستی را کوتاه و گروه های تروریستی را زیر هر نام وعنوان تثبیت، دستگیر و به پنجه قانون سپرده است.
ریاست امنیت ملی گفته است ماموران امنیتی در این اواخر توانسته است از چندین حمله تروریستی مشابه به حادثه مسجد باقرالعلوم قبل از وقوع جلوگیری نموده و چند گروه تروریستی را درپیوند به حادثات مختلف در مرکز و ولایات دستگیر کرده است.
خبرنامه همزمان گفته است که در پیوند به حوادث المناک دهمزنگ، زیارت کارته سخی و ریاست رجال برجسته توجه خاص صورت گرفته و تعداد از عاملان دخیل در این حادثات بازداشت شدند که به جزای اعمال شان در پرتو قانون رسیده گی خواهد شد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان