شما اینجا هستید
اخبار » عبدالله: مقام‌های امنیتی امروز دربارۀ بحران هلمند دیدار خواهند کرد

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی امروز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت که وزرای امنیتی قرار است با هم دیدار کنند تا دربارۀ وضعیت هلمند بگونۀ فوری وارد عمل شوند.

وی افزود: “این اقدامات حملات دشمن را دفع خواهد کرد.”

رئیس اجرائیه از نیروهای امنیتی کشور به خاطر مبارزه علیه “تروریزم” قدردانی کرد و افزود که آنان قهرمانان ما هستند که از کشورشان دفاع می‌کنند.

این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شود که مقام‌ها امروز ادعا کردند که ولسوالی سنگین این ولایت سقوط کرده است، اما تاکنون مقام‌های امنیتی در این باره ابراز نظر نکرده‌اند.

وی که در نشست شورای وزیران سخن می‌گفت درباره پروژه‌ی تاپی و عضویت افغانستان در سازمان تجارت جهانی سخن زد.

رئیس اجرائیه ادامه داد: “این دو دستاوردهای بزرگی برای افغانستان است که می‌تواند در بخش اقتصاد افغانستان را یاری رساند و زمینه اشتغال را در کشور ایجاد کند”.

این مقام حکومت در ادامه با اشاره به خواست‌ها و اهداف شورای حراست و ثبات افغانستان افزود که این خواست ها در راستای به میان آوردن اصلاحات به سود منافع ملی کشور است.

وی همچنین گفت که اصلاحات انتخاباتی و برگزاری لویه جرگه در اولویت حکومت قرار دارد و ما به تعهداتمان در این باره پایبند هستیم.

عبدالله همچنین در رابطه با نشست شانگهای خاطرنشان کرد که در حاشیه این نشست ملاقات‌هایی با نخست وزیر روسیه و مقاماتی از چین داشتم و در رابطه با حضور داعش در افغانستان با آنان سخن گفتیم.

این مقام حکومت در ادامه اضافه کرد که جاپان ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار دالر به بخش زراعت افغانستان کمک کرده است.

وی تأکید کرد که شمار افراد بیجا شده در کشور افزایش یافته است و به زودی کمیسیونی در این رابطه تشکیل خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان