شما اینجا هستید
اخبار » نگرانی‌ها از سلاح‌هایی که بعد از سقوط کندز به دست طالبان افتاد

بسیاری از جنگ‌افزارهای سبک و سنگین در ولایت کندز بعد از سقوط این شهر به دست طالبان افتاده است. مقام‌های محلی کندز با ابراز نگرانی در این باره می‌گویند که پس از سقوط کندز طالبان بسیاری از جنگ افزارهای سبک و سنگین را با خود برده‌اند.

نبردها در کندز هنوز هم ادامه دارد و نیروهای دولتی تاکنون نتوانسته‌اند، این شهر را امن بسازند.

درهمین حال رئیس شورای ولایتی کندز می‌گوید که اکنون طالبان در نبرد با نیروهای دولتی از این جنگ افزارها استفاده می‌کنند.

حمدالله دانشی سرپرست ولایت کندز در این رابطه اظهارداشت: “یکی از موارد نگران کننده برای ما تجهیزات و سلاح‌های سقیله‌ای است که طالبان از ما گرفته‌اند، یقینا این نگران کننده است و ما بارها از نظامیان و مرکز بارها تقاضا نمودیم که این سلاح‌ها از بین برده شوند و این پروسه آغاز شده است”.

درهمین حال شورای ولایتی کندز نیز از ادامه ناامنی‌ها در این شهر ابراز نگرانی می‌کند و می‌افزاید که طالبان در بخش‌هایی از شهر و ولسوالی‌های این ولایت حاکمیت دارند.

محمد یوسف ایوبی رئیس شورای ولایتی کندز تأکید کرد: “وضعیت امنیتی کندز فعلا هم نگران کننده است. مردم تشویش‌های خود را دارند و جنگ در اطراف شهر کندز و ولسوالی‌ها ادامه دارد و مردم همه روز قربانی می‌دهند و بیش از ۲۰هزار خانواده در کندز آواره شدهاند”.

فرمانده حوزه‌‌ی ۸۰۸ سپین زر علت افتادن این جنگ افزارها را به دست طالبان بیپروایی مقامهای امنیتی و افسران کندز می داند.

شیرعزیز کامه وال قوماندان زون ۸۰۸ سپین زر تصریح کرد: “‌من به صفت جنرال این وطن باید بگویم که با تأسف سلاح‌هایی که ما با خون دل تهیه نمودیم براساس عدم شناخت از وظیفه و خود بعضی مردمی که اراده‌ی ضعیف داشتند به ساده‌گی به مخالفان تسلیم شد و این جای شرم است و این مردم باید مجازات شوند”.

در اوایل ماه میزان طالبان در یک حمله گروهی شهر کندز را برای سه روز به اداره خودشان درآوردند و پس از بیرون شدن از این شهر بسیاری از جنگ افزارهای نظامی را که به دست آورده بودند را با خود بردند، اکنون با این جنگ افزارها در برابر نظامیان دولت می جنگند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان