شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله نقاط اختلافی را با غنی در میان گذاشت

رییس اجرائیه در دیدار دیروزش با رییس‌جمهورغنی در ارگ، تمامی نقاط اختلافی را در میان گذاشت.

ریاست اجرائیه می‌گوید که عملی‌شدن توافق‌نامه سیاسی، چه‌گونه‌گی حکومت‌داری، یکسان‌بودن برخورد رییس‌جمهور و رییس اجرائیه با وزیران و ریاست‌های مستقل، دخیل‌بودن دیدگاه‌های هر دو رهبر در سیاست‌های خارجی و داخلی، به میان‌آمدن اصلاحات انتخاباتی و چه‌گونه‌گی تعیینات، از موضوعاتی بوده‌اند که رییس اجرائیه آنان را به رییس‌جمهور پیشکش کرده‌است.

رییس‌جمهور و رییس اجرائیه روز چهارشنبه از بهر حل اختلاف‌های به میان‌آمده با هم گفت‌وگو کردند. در نخستین دیدار رییس اجرائیه نقاط اختلافی را برجسته ساخت.

در همین حال، ریاست‌جمهوری می‌گوید که قرار است رییس‌جمهور و رییس اجرائیه از بهر حل اختلاف‌های به میان‌آمده و دوبار دیگر نیز دیدار‌هایی داشته باشند.

شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رییس‌جمهور، می‌گوید: «دیدار عصر روز گذشته در فضای صمیمانه صورت گرفت و قرار است در جلسه‌های بعدی گفته‌های رییس اجرائیه ارزیابی شوند.»

احمد ضیأ نیک‌بین، استاد دانشگاه، می‌گوید: «به‌خاطر برون‌رفت از بحران کنونی باید فعالانه سهم بگیرند ورنه اختلاف‌ها این آتش را شعله‌ورتر می‌سازد.»

با این همه پیامد‌های ادامۀ اختلاف‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی بسیار خطرناک دانسته می‌شود.

هارون میر، آگاه مسایل سیاسی، می‌گوید: «پیامد آن یک حکومت ضعیف داریم که تصمیم‌گیری‌های واحد در آن وجود ندارد و در همه کار‌ها تناقضات وجود دارند.»

تا هنوز روشن نیست که دور بعدی گفت‌وگو‌های رییس‌جمهور و رییس اجرائیه چه زمانی برگذار خواهد شد، اما گفته می‌شود که ریاست‌جمهوری و کاخ سپیدار اکنون روی توافق‌نامۀ سیاسی حکومت وحدت ملی کار را آغاز کرده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان