شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عربستان با تأمین طالبان و حمایت از دولت افغانستان بازی دوگانه‌ای دارد

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: عربستان بازی دوگانه‌ای در افغانستان به راه انداخته و از یک سوی منابع مالی برای طالبان فراهم می‌کند و از سوی دیگر بطور رسمی از دولت وحدت ملی حمایت می‌کند.

نیویورک‌تایمز نوشت: بعد از ۱۵ سال جنگ و هزینه‌های بسیار آمریکا تلاش کرده است تا از جنگ افغانستان خلاص شود،‌ اما دوباره طالبان از طریق دریافت منابع مالی جدید قدرت گرفته است.

با در خطر بودن دولت وحدت ملی،‌ مقامات این کشور به قدرت جدید روی آورده‌اند که این قدرت توان آن را دارد که یا دولت وحدت ملی را در مسیر دمکراسی ثابت قدم کند یا آنها را به طالبان واگذار کند و این دولت جدید عربستان سعودی است.

عربستان بخاطر جایگاه‌ای ویژه‌ای که در افغانستان دارد، بسیار مهم است: چون هم طرفدار طالبان است و هم طرفدار دولت.

عربستان سعودی برای مدتها از موضع پاکستان در مورد طالبان حمایت می‌کرد و از سوی دیگر از حمله آمریکا به افغانستان حمایت کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: عربستان به طور رسمی از دولت قانونی افغانستان حمایت می‌کند،‌اما از سوی دیگر از طریق کانال‌های خصوصی به طالبان کمک می‌کند.

بنابراین اتخاذ این سیاست، عربستان را قادر می‌کند از یک سو به طور رسمی از دولت وحدت ملی حمایت کند و از سوی دیگر نیز از طریق این سیاست به طالبان کمک مالی کند و این نشانه دورویی عربستان نسبت به افغانستان و سیاست متناقض پادشاهی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان