شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عربستان: مردم افغانستان با پناه ندادن به گروه‌های افراطی و رعایت حقوق بشر به خود کمک کنند

وزیر خارجه عربستان در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد از مردم افغانستان خواست با پناه ندادن به گروههای افراطی، رعایت حقوق بشر و احترام به حق آموزش زنان به کشور خود کمک کنند.

شاهزاده فیصل بن فرحان قبلا هم هشدار داده بود که فروپاشی در افغانستان منجر به هرج و مرج خواهد شد.

وزیر خارجه عربستان روز سه‌شنبه در چهل‌ و هشتمین نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، خواستار تلاش‌های بیشتر برای کمک به مردم افغانستان شد.

فیصل بن فرحان گفت: ما خواهان تلاش بیشتر برای کمک به مردم برادرمان در افغانستان هستیم و از افغان‌ها می‌خواهیم با اطمینان از اینکه خاک افغانستان پناهگاه گروه‌های افراطی نشود،‌ به خودشان کمک کنند.

وزیر خارجه عربستان سعودی از مردم افغانستان خواست به حقوق بشر و حق آموزش زنان احترام بگذارند.

این مقام سعودی دو ماه پیش هم در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که در پاکستان برگزار شد، هشدار داد که فروپاشی وضعیت در افغانستان منجر به هرج و مرج خواهد شد و تاثیرات منطقه‌ای و جهانی خواهد داشت.

شاهزاده فیصل بن فرحان آن زمان با محکوم کردن حملات داعش در افغانستان گفت باید اطمینان حاصل شود که از افغانستان برای پناه دادن به گروه‌های تروریستی و افراطی استفاده نمی‌شود.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این نشست از کشورها خواست برای از بین بردن داعش باید با طالبان همکاری شود.

شاه‌محمود قریشی در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد گفت که برای مقابله با دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان به استراتژی‌ موثر نیاز است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان