شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عزیزی در کازان: افغانستان بهترین گزینه اتصال کریدور شمال-جنوب است

 نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت هیئت حاکمه افغانستان در نشست بین‌المللی اقتصادی ۲۰۲۳ روسیه اظهارداشت: افغانستان ظرفیت بالقوه برای تبدیل شدن به یک کشور صنعتی را دارد و می‌تواند به یکی از مراکز صنعتی در منطقه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی «باختر»، عزیزی افزود افغانستان آماده است تا تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری بخصوص برای فدراسیون روسیه، کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در افغانستان فراهم کند.

وی از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و دریافت جواز فعالیت یادآور شده و تاکید کرده که ادارات افغانستان جهت آغاز سرمایه‌گذاری با آنها در تماس است.

به گفته عزیزی، حجم تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان در نتیجه اجرای برنامه‌های تشویقی رشد چشم‌گیری داشته و صادرات این کشور از زمان به قدرت رسیدن طالبان تا ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان همچنین از کشورهای منقطه دعوت کرد تا از طریق افغانستان به طور آسان و ارزان تجارت و اموال ترانزیتی‌شان را انتقال دهند.

وی با شریک کردن موضع افغانستان درباره کریدور شمال-جنوب تصریح کرد این کشور بهترین گزینه برای اتصال راه‌های ترانزیتی از شمال به جنوب می‌باشد.

عزیزی در حاشیه این نشست نیز با وزیر ترانسپورت ترکمنستان و مسئول انتقالات زمینی، هوایی، راه‌آهن و دریایی آن کشور نیز دیدار کرد.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان در این دیدار ترکمنستان را یک مسیر مطمئن و گزینه‌ خوب برای اموال صادراتی و اموال مورد نیاز افغانستان دانست.

وی از وزیر ترانسپورت ترکمنستان نیز خواست تا هزینه‌های ترانزیت و ترانسپورت و انتقالات از این مسیر کاهش یابد.

هیئت افغانستان دو روز پیش برای شرکت در نشست بین‌المللی اقتصادی ۲۰۲۳ روسیه عازم این کشور شد. هیئت مذکور قرار است در جریان این سفر در رابطه به تسهیل تجارت و رشد سرمایه‌گذاری میان افغانستان و روسیه و کشورهای دیگر جهان دیدار و گفتگو کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان