شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غرب به دنبال تجزیه افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی است

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در برابر نمایندگان پارلمان پاکستان گفت که غرب برای تفرقه افکنی و تجزیه سوریه، عراق، لیبی، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی تلاش می کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در برابر نمایندگان پارلمان پاکستان در اسلام آباد گفت: جهان را از گروه داعش پاکسازی خواهیم کرد تا امنیت و ثبات در جهان برقرار شود، اگر خوب دقت کنیم می بینیم که غرب حامی داعش است و از آن جانبداری می کند.

وی افزود: ما به دین حنیف اسلام افتخار می کنیم چرا که  این دین به ما دستور صلح و کنار گذاشتن خشونت داده است، ما نخواهیم توانست بر بحران هایی که با آنها روبرو هستیم پیروز شویم، مگر آنکه همه مسلمانان با یکدیگر متحد شوند و جهان اسلام را از وجود این تروریست ها پاکسازی کنند.

اردوغان با بیان اینکه غرب برای تفرقه افکنی و تجزیه سوریه، عراق، لیبی، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی تلاش می کند اظهار داشت: ما همواره در هر جایی از جهان ضد ظلم خواهیم ایستاد و از همه برادران مان که به کمک نیاز داشته باشند، حمایت خواهیم کرد و ریختن خون هیچ مسلمانی را در هیچ جایی از جهان نخواهیم پذیرفت.

رئیس  جمهور ترکیه عنوان کرد: همه ما باید زیر چتر اسلام جمع شویم و به دنبال مقابله با کسانی باشیم که برای تفرقه در بین ما تلاش می کنند، اسلام دین توحید و دین وحدت است و برای چیره شدن بر چالش ها باید نژادپرستی، طایفه گرایی و مذهب گرایی را کنار بگذاریم.

وی یاد آور شد: ما به جنگ ضد تروریسم ادامه خواهیم داد، زیرا گروه داعش هیچ ارتباطی به دین حنیف اسلام ندارد.

اردوغان در ادامه با اشاره به اینکه  گروه تروریستی فتح الله گولن فقط تهدیدی برای ترکیه نیست، بلکه همه کشورهایی را که در آنها حضور دارد تهدید می کند خاطر  نشان ساخت: این گروه تلاش کرد به برادران ما در پاکستان هم آسیب برساند و ما نمی توانیم آنچه را که برادران ما در کشمیر با آن روبرو هستند، نادیده بگیریم لذا  هر کاری که بتوانیم برای حل این مسئله انجام خواهیم داد.

رئیس  جمهور ترکیه ابراز داشت: همکاری بین ترکیه و پاکستان گسترش خواهد یافت چرا که روابط بین دو کشور به نفع همه جهان اسلام خواهد بود همچنین از نظر اقتصادی هم برای هر دو کشور نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی  در پایان گفت: هدف ما افزایش حجم تبادل تجاری بین ترکیه و پاکستان به یک میلیارد دالر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان