شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی: آموزش در افغانستان نیازمند اصلاحات است

جلسه شورای عالی منابع انسانی به ریاست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برگزار شد.

اشرف غنی در این دیدار گفت: حکومت و جامعه مدنی افغانستان باید در رابطه با حل مشکلات وزارت آموزش و همکاری با این وزارت، زبان مشترک پیدا کنند.

وی افزود: باید سال ۱۳۹۷ از تمامی ظرفیت‌ها و کمک‌ها برای تقویت و رشد آموزش استفاده شود.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: اساس همکاری ما با جامعه مدنی در خصوص آموزش واضح است، اما نحوۀ همکاری باید مشخص شود.

غنی تاکید کرد: ما نیاز به آمار و گزارشی جامع در حوزه آموزش داریم تا شمار معلمان، سن و تحصیلات آنان مشخص شود.

وی تصریح کرد: امروز افغانستان باید از تجریبات موفق جامعه مدنی دنیا بیشترین بهره را ببرد.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه گفت: ما ضرورت عمیق به بازنگری در واحدهای درسی داریم که باید متناسب با نیازمندی‌های جامعه امروز افغانستان و دنیا مشخص شود.

وی افزود: ما ارادۀ قوی برای اصلاحات در آموزش داریم و باید از فرصت‌های ایجاد شده در زمینه اصلاحات و بهبود کیفیت آموزشی افغانستان استفاده کنیم.

اشرف غنی خاطرنشان کرد: نهادهای مربوطه باید مشکل اینترنت مدارس را حل کنند و به ولایات و شهرستان‌هایی که به دلایل ناامنی از آموزش محروم بوده‌اند، باید توجه بیشتری شود.

وی در پایان تاکید کرد: بحث در مورد طرح جامعه مدنی، مفید بوده و باید وزارت‌های آموزش و تحصیلات عالی با جامعه مدنی به توافق برسند تا در نشست بعدی بدانیم که در کدام موارد همکاری داشته باشند.

در این جلسه، طرح کلی جامعه مدنی در مورد روند اصلاحات در آموزش تحت عنوان نیروی کاری آموزشی افغانستان(Afghanistan Education Task Force) از سوی نجیبه ایوبی یکی از شرکت کنندگان اعضای جامعه مدنی افغانستان ارائه شد.

وی در مورد ظرفیت نیروی کاری معارف افغانستان که شامل مدیریت مدارس، آموزش سریع، افزایش سطح کلاس جامعه، آموزش از راه دور، تعلیم و تربیت آنلاین و همچنین آموزش و نظارت، نکاتی را مطرح کرد.

سپس سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان، وزرای تحصیلات عالی، کشاورزی، بهداشت عمومی، امور زنان، کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین، رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، سرپرست وزارت آموزش و معاون آموزش عمومی، معاون وزارت تحصیلات عالی، رئیس اداره آمار مرکزی، معاون اداره مستقل ارگان‌های محلی و معاون ریاست عمومی ادارۀ امور، در خصوص چگونگی همکاری جامعه مدنی با وزارت آموزش، هماهنگی در برنامه‌ نهادهای مدنی با وزارت آموزش، مشکلات در برنامه‌های آنلاین در خصوص عدم دسترسی مدارس به اینترنت، ارتقای سطح سواد معلمان، بخش خصوصی و هزینۀ طرح جامعه مدنی نکاتی را مطرح کردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان