شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی استعفای وزرای دفاع و کشور افغانستان را نپذیرفت

به دنبال استعفای محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی ریییس جمهوری افغانستان، منابع از استعفای مقام‌های ارشد امنیتی این کشور خبر داده‌اند، ولی سخنگوی ریاست جمهوری گفته که اشرف غنی این استعفاها را نپذیرفته است.

پیش از این، منابعی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که به دنبال درخواست رییس جمهوری افغانستان از مقام‌های ارشد امنیتی برای استعفا، طارق شاه بهرامی وزیر دفاع، ویس برمک وزیر کشور و معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی نیز استعفانامه خود را به ریاست جمهوری تحویل داده‌اند.

اما در پاسخ به انتشار این خبر، هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نوشته که  اشرف غنی استعفای سه مقام‌ ارشد امنیتی را نپذیرفته و از آن‌ها خواسته به وظایف خود ادامه دهند و راهنمایی‌های لازم را برای بهبود وضعیت امنیتی افغانستان ارائه دهند.

محمدحنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان دلیل استعفای خود را اختلاف نظر جدی با اشرف غنی عنوان کرده و در متن این استعفانامه نوشته است:بنابر اختلافات جدی که با سیاست‌ها و روش‌های سطح رهبری دولت در عرصه حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تأمین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امورانتخابات، حکومت‌داری خوب و تحکیم روابط منطقوی و بین‌المللی کشور در ماه‌های اخیر داشته‌ام و نتوانستیم در حل آن به تفاهم برسیم، لازم می‌دانم از این وظیفه استعفا کنم.

حمدالله محب، سفیر افغانستان در واشنگتن به عنوان مشاور جدید امنیت ملی افغانستان معرفی شده است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان