شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی: دولت افغانستان از بازارهای داخلی و تولید ملی حمایت می‌کند

«اشرف غنی» امروز پنج‌شنبه (۱۵ حمل) در پنجمین کنفرانس ملی ترویج کشاورزی که در کابل برگزار شد، از آمادگی دولت در تقویت بازارهای داخلی افغانستان خبر داد.

وی گفت: در بخش بازاریابی جلغوزه افغانستان به چین رسید، هر قلمی که افغانستان تولید می‌کند باید صادر شود، خبر خوش این است که بازارهای آذربایجان و امارات متحده عربی به روی شما باز شده است.

غنی افزود: کار هر سفارت، دیپلمات و وزیر بازاریابی برای محصولات افغانستان است. تا بازاریابی صورت نگیرد در تولیدات ما تغییری به وجود نمی‌آید.

رییس‌جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: نتیجه این همه به میان آمدن یک حلقه نجیبه است، استقلال اقتصادی افغانستان در دست کشاورزان ما به‌خصوص زنان است.

وی ادامه داد: آب آبروی ماست و مدیریت می‌شود. من نظرم این است که در چند سال آینده ساخت جاده‌ها کم شود و در ازای آن ساخت سدها افزایش یابد.

غنی تصریح کرد: زمین باید وسیله تولید باشد نه وسیله کاغذبازی. امروزه متاسفانه زمین وسیله غصب و کاغذبازی شده است.

وی با اشاره به وقوع خشکسالی‌های اخیر در افغانستان گفت: به اندازه‌ای که دامداری افغانستان در این چندسال اخیر از خشکسالی متاثر شده هیچ بخش دیگری تاثیر نگرفته است. باید برای تقویت این بخش برنامه‌هایی را در دست اجرا گرفت.

غنی تاکید کرد: هدف اقتصادی ما ساده است، هدف ما این است که افغانستان از یک کشور واردکننده به یک کشور صادرکننده تبدیل شود. از شما می‌خواهم تا برای تشکیل اتحادیه‌های تولید، فرآوری و صادرکننده اقدام کنید.

وی همچنین گفت: دولت به منظور محافظت و تقویت بازار داخلی آماده هرگونه همکاری است.

غنی افزود: در هر ولایت افغانستان آرد و گندم وارداتی ارزان‌تر از تولید داخلی است. این یک فاجعه است چون ما تاثیرگذاری خود را نمی‌دانیم. این وضعیت باید تغییر کند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان