شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را تبریک گفت

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان ضمن تبریکی به جو بایدن به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا خواهان ادامه و تعمیق روابط دو کشور شده است.

آقای غنی روز یکشنبه هشتم نومبر (۱۸ عقرب) در صفحۀ تویترش نوشت: “به رییس جمهور منتخب جو بایدن و معاون رییس جمهور منتخب کاملا هریس مبارکباد می‌گویم. افغانستان انتظار دارد مشارکت چند لایه استراتیژیک خویش را با ایالات متحده – شریک بنیادی ما – به شمول مبارزه با دهشت افگنی و تامین صلح در افغانستان، ادامه دهد و عمیق سازد.”

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان نیز به آقای بایدن، معاون‌اش کاملا هریس و مردم ایالات متحده تبریک گفته است.

شماری از رهبران جهان نیز پیام‌های تبریکی خود را به آقای بایدن ارسال کرده اند.

عمران خان، صدر اعظم پاکستان ضمن تبریکی به آقای بایدن، در پیامی در صفحۀ تویتر خود نگاشته که آماده است با رییس جمهور جدید ایالات متحده در راستای صلح افغانستان کار کند.

آقای خان تاکید کرده است که اسلام‌آباد به همکاری‌اش با واشنگتن برای برقراری صلح در منقطه و به ویژه در افغانستان ادامه خواهد داد.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات پس از رقابت تناتنگ با دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات ریاست جمهوری برنده اعلام شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان