شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » متقی: برخورد پاکستان با مهاجرین افغان به ضرر دو کشور است

«امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در دیدار با «عبیدالرحمان نظامانی» کاردار سفارت پاکستان در کابل، برخورد پلیس پاکستان با مهاجرین افغان را نادرست و تحریک‌آمیز خواند.

همزمان با انتشار گزارش‌های متعدد از بازداشت گسترده و آزار و اذیت مهاجرین افغان توسط پلیس پاکستان، متقی در این دیدار هشدار داد: «برخورد پلیس پاکستان با افغان‌ها نادرست، تحریک‌آمیز و به ضرر هر دو کشور است».

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، متقی در ادامه از کاردار سفارت پاکستان خواست تا مشکلات و موانع در زمینه صدور روادید برای افغان‌ها حل شده و تسهیلات در این زمینه ایجاد گردد.

پیش از این نیز «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در بیانیه‌ای بدرفتاری پلیس پاکستان در شهرهای مختلف این کشور به ویژه در ایالت سند را محکوم کرده و خواستار جلوگیری اسلام‌آباد از تکرار چنین وقایعی شده بود.

در بیانیه آمده است که سفارت افغانستان در اسلام‌آباد و کنسولگری‌های آن برای حل این مشکل تلاش‌های زیادی کرده‌اند، اما تاکنون این چالش برطرف نشده است.

به گفته «عبدالجبار تخاری» سرکنسول دولت موقت طالبان در کراچی، در ماه‌های اکتبر و نوامبر در ایالت سند پاکستان حدود ۱۳۰۰ تبعه افغانستان،‌ از جمله زنان و کودکان بازداشت شده‌اند و در زندان به سر می‌برند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان