شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مجلس سنا برای بررسی ترور جنرال رازق هیات ویژه تعیین کرد

مجلس سنا پس از حدود ۳ ماه از حادثه ترور جنرال رازق فرمانده پیشین پولیس قندهار، برای بررسی مستقلانه این رویداد هیات ویژه تعیین کرد.

تصمیم اعزام هیات بررسی حادثه ترور جنرال رازق به قندهار در نشست امروز سه‌شنبه (۱۸ جدی) با اکثریت آرای سناتوران مجلس سنا تایید شد.

براساس این تصمیم، محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا این هیات را رهبری خواهد کرد. اعضای این هیات را سناتور قندهار و نمایندگان کمیسیون‌های مجلس سنا تشکیل خواهد داد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که رحمت الله اچکزی سناتور قندهار ریاست امنیت ملی را در بررسی حادثه ترور جنرال رازق ناکام خواند و گفت که این نهاد تا هنوز جزئیات کامل بررسی‌ها و اقداماتش را با مردم افغانستان شریک نکرده است.

آقای اچکزی افزود که مردم لوی قندهار خواستار بررسی دقیق و اقدام‌های جدی برای مشخص کردن و محاکمه عاملان ترور جنرال رازق هستند و ریاست امنیت تاهنوز هیچ پاسخی به آنان نداده است.

فضل‌هادی مسلم یار پس از تایید سناتوران مبنی بر تعیین هیات ویژه برای بررسی حادثه ترور جنرال رازق گفت: “این هیات با سفر به قندهار حادثه ترور جنرال رازق را از نزدیک بررسی می‌کند و نیز مستقیماً با ریاست امنیت ملی در مورد یافته‌های شان دیدار و گفتگو خواهد کرد.”

این در حالی است که پیش از این نیز مجلس سنا معصوم استانکزی رییس امنیت ملی را در مورد این حمله استجواب کرده بود.

آقای استانکزی گفته بود که تمامی اسناد و شواهد در مورد چگونگی ترور جنرال رازق در پنج مرحله بررسی شده و نتایج بررسی‌ها جمع بندی شده است.

به گفته او، ۲۲ فرد مظنون در پیوند به این حادثه زیر تحقیق قرار دارند و “خود را به کشف تمامی جوانب قضیه و اینکه چه کسانی به این حادثه کمک کرده و چه کسی تضمین عامل تروریستی بوده، نزدیک کرده ایم تا در قسمت بازداشت افرادی که رفته و پنهان شده اند اقدام صورت گیرد.”

جنرال رازق فرمانده پیشین پولیس قندهار پس از یک نشست امنیتی با فرمانده ماموریت قاطع در افغانستان به تاریخ ۲۶ ماه میزان در شهر قندهار در یک تیر اندازی کشته‌شد. در این حادثه که دو روز قبل از انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان رخ داد رییس امنیت ملی قندهار نیز کشته شد و به شمول والی و یک جنرال امریکایی چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

عبدالله امینی-

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان