شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مجلس نمایندگان خواستار رسیدگی به خواست معترضان شمال شد

مجلس نمایندگان بار دیگر تاکید کرد که حکومت باید بیش از این به درخواست معترضان شمال بی‌اعتنایی نکند.

معترضان شمال خواستار فراهم‌سازی زمینه‌ی بازگشت جنرال دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری به افغانستان و رهایی نظام‌الدین قیصاری، فرمانده نزدیک به آقای دوستم هستند.

عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان امروز (شنبه، ۳۰، سرطان) در نشست عمومی مجلس با اشاره به این که تظاهرات مسالمت‌آمیز حق مدنی مردم است، گفت که حکومت باید مطابق به قانون در برابر خواست‌های مشروع معترضان شمال چراغ سبز نشان داده و قدم‌های عملی بردارد.

آقای ابراهیمی بدون اشاره به بازگشت جنرال دوستم، افزود که از ۱۹ روز به این طرف تظاهرات‌های گسترده در شمال افغانستان راه‌اندازی شده، ولی حکومت تاهنوز به خواست آنان پاسخ نداده است.

او تاکید کرد که بی‌اعتنایی بیشتر از این در برابر خواست معترضان شمال از آدرس حکومت، «جفا در برابر ملت افغانستان است.»

با این وجود، برخی نمایندگان مجلس نیز به شدت از خاموشی حکومت در برابر خواست معترضان انتقاد کردند.

شکریه پیکان، نماینده مردم قندوز در مجلس گفت، عدم پاسخ‌گویی حکومت به خواست معترضان در شمال، بی‌عدالتی و بی‌انصافی به حقوق معترضان است.

خانم پیکان افزود، تازمانی که جنرال دوستم به کشور باز نگردد، تظاهرات‌کنندگان در شمال به اعتراضات مدنی شان ادامه خواهند داد.

او یاد‌آور شد که اگر آقای دوستم فردا یک‌شنبه به کشور باز گردد، احتمالاً تظاهرات‌های شمال نیز متوقف خواهند شد.

پیش از این عنایت‌الله بابر فرهمند، ‌رییس دفتر جنرال دوستم گفته است که ژنرال دوستم فردا یک‌شنبه از ترکیه به کشور بازخواهند گشت.

آقای فرهمند افزوده است که در مدت دوهفته‌ی گذشته، رایزنی‌ها بر سر نحوه‌ی بازگشت آقای دوستم به کشور ادامه داشت و هم اکنون به نتیجه رسیده است.

اوایل هفته گذشته رییس‌جمهور غنی هم در یک نشست خبری گفته بود که احتمال بازگشت جنرال ‌دوستم به کشور زیاد است. آقای غنی بیان داشت که دادستانی کل پرونده‌ی حقوقی آقای دوستم را زیر بررسی دوباره گرفته و احتمالاً آقای دوستم به کشور باز گردد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان