شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » واکنش شورای عالی صلح به گفتگوی پنهانی نمایندگان طالبان و مقام‌های امریکایی

شورای عالی صلح کشور به گزارش‌ها مبنی بر گفتگوهای پنهانی نمایندگان طالبان با مقام‌های امریکایی واکنش نشان داده و تاکید می‌کند که اگر مذاکرات صلح بین‌الافغانی نباشد، نتیجه‌بخش نخواهد بود.

یک مذاکره کننده گروه طالبان به تازگی به شبکه خبری ان بی سی امریکا گفته است که نمایندگان گروه طالبان مصروف ملاقات با مقام‌های امریکایی هستند.

این منبع بیان داشته که این ملاقات‌ها در افغانستان، قطر و امارات متحده عربی انجام شده است. به گفته منبع،‌ گروه طالبان تاکنون چند بار با مقام‌های امریکایی در یک هوتل در دوحه، پایتخت قطر ملاقات کرده اند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی وجود داشت که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به دیپلومات‌های ارشد خود دستور داده تا زمینه گفتگو‌های مستقیم با طالبان را فراهم کنند.گروه طالبان بارها خواهان گفتگوی مستقیم با امریکا شده است.

اما محمد اکرم خپلواک، رییس دبیرخانه شورای عالی صلح در این باره گفت، طالبان باید با افغان‌ها وارد مذاکره شوند، انجام مذاکره با دیگران نتیجه بخش نخواهد بود.

وی بیان داشت:” ما حاضرهستیم که طالبان در هر گوشه از جهان خواسته باشند دفتر ایجاد کنند ما با آنها در همان جا وارد مذاکره می‌شویم”.

وی افزود،شورای عالی صلح در نظر دارد که هیئت را به دوحه بفرستد تا با طالبان گفتگو کند اینکه چه زمانی این هیئت عازم دوحه می‌شود مشخص نیست.

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح تاکید کرد که طالبان آنچه را که می‌خواهند از طریق جنگ بدست آورده نمی‌توانند باید به میز گفتگو نشسته و به خواست‌های‌شان دست یابند.

محمد رقیب فیاض-

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان