شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » محب: هیچ صلحی بدون حضور افغان‌ها امکان‌پذیر نیست

 مشاور امنیت ملی افغانستان در سفر به هند گفت: تنها گفتگوهای بین‌الافغانی است که می‌تواند صلح را به ارمغان آورد.

محب یک روز پس از برگزاری گفتگوهای راهبردی با همتای هندی خود آجیت دووال گفت: افغانستان به کشور هند به چشم یک متحد استراتژیک نگاه می‌کند، زیرا هر دو طرف در ارتباط با تروریسم و مردم‌سالاری دیدگاه‌های مشترکی دارند.

مشاور امنیت ملی در مورد عدم مشارکت نمایندگان دولت افغانستان در گفتگوهای اخیر با طالبان در مسکو و ابوظبی گفت: هیچ صلحی بدون افغان‌ها نمی‌تواند وجود داشته باشد.

وی در این مورد همچنان اضافه کرد: فرآیند صلح در افغانستان به رهبری و ابتکار افغانها صورت گرفته و حقیقت این است که بیشتر مذاکرات در درهای بسته انجام می شود.

محب هند را به عنوان یک قدرت جهانی  روبه رشد توصیف کرده و عنوان کرد: افغانستان به دنبال گسترش همکاری دوجانبه با هند است و دهلی نو می تواند نقش مهمی در افغانستان ایفا کند.

وی به وجود چند دستگی در طالبان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این اطمینان وجود ندارد که دفتر قطر نماینده تمام طالبان باشد و به نظر می رسد طالبان یک گروه منسجم نیست.

مشاور امنیت ملی افغانستان گزارش‌های مرتبط با خروج هفت‌هزار سرباز امریکایی از افغانستان را شایعه خواند و بیان کرد که افغانستان برای تمام سناریوهای پیشرو آمادگی دارد.

محب تصریح کرد: افغانستان گام‌هایی را برای خوداتکایی نیروهای مسلح، به ویژه نیروی هوایی خود از طریق در دست اجرا داشته و تقویت این نیروها و خودکفایی باعث عدم وابستگی به نیروهای خارجی خواهد شد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان