شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مخالفت مجلس سنا با طرح بلک‌واتر برای امنیت افغانستان

کمیسیون دفاعی و امنیتی مجلس سنا می‌گوید که دخالت کمپنی خصوصی امنیتی بلک‌واتر و آمدن سربازان اضافی خارجی به افغانستان امیدواری افغان ها در رابطه به صلح را با خاک یکسان می‌سازد.

محمد هاشم الکوزی؛ رئیس این کمیسیون روز شنبه (۲۳ سرطان) در واکنش به پیشنهاد کمپنی بلک‌واتر گفت، تجربه نشان داده که راه حل چالش کنونی افغانستان جنگ نه؛ بلکه صلح است.

او افزود:”آمدن کمپنی بلک واتر و یا نیروهای خارجی دیگر به افغانستان هرگز به نفع این کشور نیست، ما بالای ترامپ و ناتو صدا می‌کنیم که دیگر پالیسی جنگ را در رابطه به افغانستان اختیار نکنند؛ بلکه به‌جای آن بالای پروسه صلح کار کنند، پیشنهاد کمپنی بلک واتر به نفع افغانستان نه؛ بلکه به ضرر این کشور است.”

فرینس ایرک؛ مؤسس کمپنی بلک واتر به تاز‌گی پیشنهاد کرده است، نیروهایی که قبلاً در اردوی امریکا خدمت کرده‌اند جایگزین سربازان امریکایی در افغانستان گردند.

آقای ایرک این پیشنهاد را پس از نشست بروکسل درباره افغانستان که در آن تعهد ادامه کمک به این کشور شد، مطرح کرده‌است.

فرینس ایرک که از متحدین نزدیک دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور امریکا نیز شمرده می‌شود گفته است که با سپردن جنگ افغانستان به کمپنی خصوصی، مصارف جنگ در این کشور نیز کاهش خواهد یافت.

در نوار تصویری که دیروز از وی به نشر رسید همچنین آمده‌است که پاکستان هنوز با امریکا از نیرنگ کار می‌گیرد و از طالبان مسلح حمایت می‌کند.

بلک واتر کمپنی امنیتی خصوصی مشهور امریکایی است و عساکر اجیر در اختیار دارد، فعالیت این کمپنی در سال ۱۳۹۲ خورشیدی در افغانستان منحل شد.

حکومت افغانستان تاکنون در مورد اظهارات تازه مؤسس کمپنی بلک واتر ابراز نظر نکرده است؛ اما پیش از این پیشنهادات کمپنی بلک واتر را کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان