شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مشروعیت دادن به طالبان کمکی به حل بحران افغانستان نمی‌کند

«ویلیام سلوین» سخنگوی نیروهای بین‌المللی در افغانستان اظهار داشت: مشروعیت دادن به طالبان چه از طریق تماس با این گروه و چه از طریق دعوت آن به مسکو و دعوت نکردن از دولت کابل، کمکی به حل بحران افغانستان نمی‌کند. روسیه متهم شده که از طالبان حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند، اتهامی که گروه طالبان و سفارت روسیه در کابل آن‌ را رد کرده است.

سال ۲۰۱۷ برای نیروهای افغانستانی و بین‌المللی پرچالش و خونین پیش‌بینی شده است. میزان مشارکت سربازان بین‌المللی در مهار طالبان و جنگجویان داعش، برای دولت افغانستان اهمیت حیاتی دارد.

برای نیروهای بین‌المللی اولویت نابودی داعش اعلام شده است و از نظر دشواری به گفته سلوین امسال با ۲۰۱۶ که “سال خیلی سختی بود” فرقی ندارد.

سلوین در گفت‌وگویی اختصاصی با بی‌بی‌سی گفت: هدف اولیه ما در ۲۰۱۷ پاکسازی داعش از افغانستان است. زمانی که داعش در حال شکست در دیگر بخش‌های جهان است، خیلی مهم است این گروه بداند که افغانستان مکان امنی برای آن نخواهد شد.

سخنگوی نیروهای بین‌المللی گفت که با هدف قرار دادن داعش می‌خواهند پیام مهمی به دنیا بفرستند و آن این‌که داعش را نابود کنید تا افغانستان مکان امنی برای تروریست‌ها نباشد. او گفت که از بین بردن داعش نیروهای بین‌المللی را قادر می‌سازد بر ضد طالبان هم اقدام کنند.

وی گفت: می‌خواهم خاطر نشان کنم زمانی که ما با شرکای افغانستانی خود جنگ علیه داعش را شدت می‌بخشیم، در مناطقی که طالبان با نیروهای افغان می‌جنگند، با طالبان هم می‌جنگیم.

سلوین گفت: موافقم که طالبان چالش‌های بزرگ‌تری را خلق می‌کنند، آنچه را که ما شاهد آن هستیم این است که طالبان بیش از آن‌که به سوی یک جنبش سیاسی تمایل پیدا کنند، به یک گروه قاچاقچی مواد مخدر تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: مواد مخدر از منابع اصلی مالی گروه‌های شورشی از جمله طالبان است و به گفته سرهنگ سلوین طالبان بیش از پنجاه درصد پول خود را از تجارت هرویین به دست می‌آورند.

بی بی سی نوشت: برخی از نمایندگان مجلس از جمله والی پیشین قندوز روسیه را به حمایت از طالبان متهم کردند.

سفارت روسیه در افغانستان هم واکنش داده و این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

طالبان هم با انتشار خبرنامه‌ای گفته است که همکاری روسیه با آنها واقعیت ندارد و شورشیان هیچ نوع کمک نظامی یا تدارکاتی از روسیه دریافت نمی‌کنند. اما از نظر نیروهای بین‌المللی حتی تماس روسیه با طالبان موجه نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان