شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » معترضان در ولایت غور افغانستان تمامی ادارات دولتی را بستند

صدها تن از اهالی غور که از چهار روز به این طرف در فیروزکوه مرکز این ولایت تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند، تمامی ادارات دولتی شامل دفتر والی را بستند.

معترضان می‌گویند نیازهای شان در زمینه جاده‌سازی و برق‌رسانی، در بودجه سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته نشده است و خواهان تجدیدنظر دولت در این زمینه هستند.

پروژه ساخت جاده غور تا کابل و نیز احداث بندآبگردان موسوم به بوزه لیچ برای تولید برق، شامل بودجه سال آینده خورشیدی نشده است.

محمد قاضی زاده گزارشگر بی‌بی‌سی در غرب افغانستان می‌گوید در حال حاضر تنها بیمارستان اصلی غور در فیروزکوه باز است و بقیه مراجع و نهادهای دولتی همه به دست معترضان مسدود شده است.

حسن حکیمی، فعال جامعه مدنی در غور به بی‌بی‌سی گفت معترضان تصمیم گرفته‌اند در صورت پذیرفته نشدن خواست‌های شان از سوی مقام‌های کابل، دست از اعتراضات برندارند.

او از احتمال اخراج مقام‌های محلی غور نیز خبر داد.

غور در مرکز افغانستان موقعیت دارد و دارای طبیعتی کوهستانی است که راه‌های مواصلاتی آن ساخته نشده است و فعالان این ولایت،”عقب‌ماندگی” در آن را نتیجه دشوار بودن حمل و نقل و تردد می‌دانند.

همه ساله در زمستان قیمت مواد غذایی و سوخت به علت ناهمواری جاده غور-کابل و غور- هرات، افزایش می‌یابد.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور به بی‌بی‌سی گفت هرچند مردم به علت مسدود شدن تمامی ادارات با مشکلاتی روبرو شده اند اما تاکید کرد که خواسته های معترضان برحق است و آنها این موضوع را با کابل در میان گذاشته‌اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان