شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ناتو: اوضاع در افغانستان شکننده است

 «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو امروز در یک کنفرانس خبری در بروکسل به خبرنگاران گفت: همزمان با تلاش‌های صلح از سوی آمریکا، ناتو ماموریت خود را در بخش‌های آموزش، مشوره‌دهی و حمایت از نیروهای افغان ادامه می‌دهد.

ستولتنبرگ افزود که آمریکا در حال رایزنی با کشورهای عضو ناتو در مورد صلح افغانستان است و ناتو از آن حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: همزمان با رسیدن به یک توافق صلح، ناتو می‌کوشد نیروهای امنیتی افغان را کمک کند. این روشن است که ما باهم یکجا به افغانستان رفتیم و به گونه متحدانه آینده افغانستان را مشخص خواهیم کرد، اما این وابسته به افغان‌ها است تا تصمیم‌شان را بگیرند.

دبیرکل ناتو  نقش حکومت را در مذاکرات صلح مهم تلقی کرده بیان داشت، روند صلح باید به صورتی باشد که حکومت منتخب افغانستان در آن نقش داشته باشد.

او اظهار داشت، با وجود دشواری‌ها در افغانستان فرصت‌های برای صلح به میان آمده است و ناتو از آن نیرومندانه پشتیبانی می‌کند.

وی اضافه کرد: ما از پروسه صلح و آشتی افغانستان حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم این تلاش‌ها زمینه مذاکرات بین‌الافغانی را فراهم سازد.»

استولتنبرگ با تاکید بر حمایت سیاسی از پروسه صلح افغانستان گفت، طالبان از راه جنگ پیروز نمی‌شود.

وی می‌گوید در چند هفته اخیر سه بار با نماینده وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان دیدار کرده است. پیش از این استولتنبرگ در توئیترش نوشته بود که دیدار خوبی با زلمی‌ خلیل‌زاد، داشته است.

ناتو در حالی از دشواری اوضاع در افغانستان نگرانی می‌کند که قرار است وزیران دفاع کشورهای عضو این سازمان به روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه اوضاع افغانستان را در بروکسل پایتخت بلژیک بررسی کنند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان