شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نتایج نشست شورای مصالحه؛ هیات بزرگ به شمول حکومت در نشست قطر معرفی می‌شود

شورای مصالحه در اولین نشست خود به توافق رسیده است تا هیات بزرگی را به شمول نمایندگان حکومت برای شرکت در نشست قطر معرفی کند.

 همچنین در نشست شورای مصالحه که دیروز یک‌شنبه (۱۸ حمل) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود؛ چهار کمیته برای تشخیص خطوط سرخ گفتگو با طالبان، گزینش هیات مذاکره کننده، انکشاف شورای مصالحه و طرزالعمل وظایف هیات مذاکره کننده، موظف شده اند.

یک کمیته به رهبری عبد‌رب‌الرسول سیاف، توظیف شده تا پیش‌نویس خطوط سرخ دولت برای گفتگو با گروه طالبان را تدوین کند.

حبیبه سرابی معاون شورای صلح هم در راس کمیته دیگری قرار گرفته تا پیش‌نویس فهرست اعضای هیات اعزامی در نشست آینده قطر و هم‌چنین هیات ملی گفتگوکننده صلح را آماده کند.

یک کمیته هم به رهبری محمدکریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح، تشکیل شده تا افراد تازه‌ای را برای عضویت در شورای مصالحه به منظور انکشاف و توسعه‌ای این شورا معرفی کند.

همچنین کمیته‌ای دیگری به رهبری سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، محمد یوسف حلیم رییس دادگاه عالی، عبدالبصیر انور وزیر عدلیه موظف شده تا پیش‌نویس طرزالعمل و لایحه وظایف هیأت گفتگوکننده صلح را تهیه کند.

در نشست دیروز شورای مصالحه، محمدعمر داوودزی به حیث سخنگوی شورای رهبری مصالحه تعیین شده است.

همچنین در نشست دیروز شورای رهبری مصالحه فیصله شده که نشست دوم این شورا روز چهارشنبه، ۲۱ حمل، برگزار شود و تا در آن نشست، تمامی پیش‌نویس‌های فوق که از سوی کمیته‌های موظف تدوین می‌شود نیز ارائه و تصویب خواهد شد.

– کابل

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان