شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نشست صلح مسکو برای افغانستان به تاخیر افتاد

در پی تماس تلیفونی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، با سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، زمان برگزاری نشست صلح مسکو برای افغانستان به تاخیر افتاد.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که پس از این تماس تلیفونی تصمیم گرفته شد تا برای آمادگی و موثریت بیشتر نشست مسکو، این نشست که قرار بود به تاریخ چهارم سپتامبر برگزار شود، به تاخیر بیافتد.

هرچند تاریخ دیگری برای برگزاری این نشست مشخص نشده است، اما خبرنامۀ ارگ حاکی است که “به منظور آمادگی ها و موثریت بیشتر، نشست مسکو به تعویق انداخته شود، تا هر دو کشور مشترکاً برای این نشست آمادگی بگیرند و دولت های افغانستان و روسیه مشترکاً این نشست را مدیریت و میزبانی کنند”.

ریاست جمهوری افغانستان گفته است که در این مدت حکومت وحدت ملی به مشورت در داخل کشور ادامه خواهد داد و تیم های هر دو کشور – افغانستان و روسیه – در خصوص چگونگی این نشست و زمان برگزاری آن به گونۀ مشترک کار خواهد کرد.

حکومت های افغانستان و ایالات متحده پیش از این اعلام کردند که در نشست مسکو شرکت نخواهند کرد، هر دو کشور بر مالکیت و رهبری افغان‌ها بر مذاکرات صلح افغانستان تاکید کردند.

اما گروه طالبان دعوت روسیه را برای شرکت در نشست مسکو پذیرفته و برخی مقام‌های آن گروه به رسانه ها گفته بودند که احتمالاً نمایندۀ دفتر سیاسی طالبان در قطر در این نشست شرکت خواهد کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان