شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کمک ۸ میلیون‌دالری جاپان برای حمایت از کودکان و مادران در افغانستان

دفتر یونیسف در کابل می‌گوید که جاپان به تقاضای فوری این نهاد در زمینه توسعه خدمات صحت طفل و مادر در افغانستان کمک کرد و این کمک بخشی از مجموع کمک‌ها در راستای تأمین سلامت مادران و کودکان است.

 

این کمک در بخش‌های صحت، تغذیه، آب، حفظ‌الصحه و بهداشت به مصرف خواهد رسید و از طریق توسعه سیستم «تقویت رهنمود صحت طفل و مادر» در سطح ملی صورت می‌گیرد تا زمینه‌ استفاده از یک رهنمود جامع برای دریافت کنندگان و عرضه کنندگان خدمات در چارچوب سیستم مجموع خدمات صحی اساسی در سراسر افغانستان فراهم شود.

 

موافقت‌نامه این کمک امروز (دوشنبه، پنجم سنبله) میان سفیر جاپان در کابل و نماینده یونیسف به امضا رسید.

 

فیروزالدین فیروز؛ وزیر صحت عامه هم در این محفل از کمک‌های جاپان به افغانستان تشکر کرد.

 

در خبرنامه‌ مشترک یونیسف و سفارت جاپان در کابل آمده است که این کمک برای پروژه موسوم به «تقویت رهنمود صحت طفل و مادر» صورت گرفته که ۲.۱ میلیون زن باردار و ۳.۱ میلیون کودک زیر دو سال را تحت پوشش قرار می‌هد.

 

میتسوجی سوزوکا؛ سفیر جاپان در کابل هنگام امضای این موافقت‌نامه گفت که تقویت و بهبود سیستم‌های صحت عامه به ویژه در عرصه زنان یکی از پالیسی‌های انکشافی جاپان است و سیستم «تقویت رهنمود صحت طفل و مادر» بیش از ۷۰ سال در جاپان ادامه داشته است.

 

به گفته‌ او، سیستم «تقویت رهنمود صحت طفل و مادر» یک مجموعه معلومات در راستای سلامت کودک می‌باشد.

 

او افزود: «زمانی‌که مادران به رهنمود مراجعه می‌نمایند و رشد سالم اطفال خویش را در مراحل تکامل و پس از آن در آن مشاهده می‌نمایند، خیلی خرسند به نظر می‌رسند. هرچند یقیناً این مسأله حایز اهمیت می‌باشد؛ اما توزیع رهنمود مذکور به تنهایی نمی‌تواند ضامن صحت مادر و رشد سالم کودکان باشد.»

 

به باور او، استفاده از این رهنمود در افغانستان باعث انکشاف آن خواهد شد.

 

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان