شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نشست چهارجانبه صلح افغانستان در امارات آغاز شد

دومین نشست چهارجانبه هیأت مشاوران شورای امنیت ملی افغانستان، امارات متحده، عربستان سعودی و ایالات متحده امریکا برای بحث روی همکاری‌های امنیتی و تأمین صلح در افغانستان، صبح امروز سه شنبه (۲ اسد) آغاز شد.

قادرشاه، سخنگوی مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به صدای امریکا گفت که این نشست در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی صبح امروز، آغاز شد و تا عصر روز ادامه خواهد یافت.

به گفتۀ وی، در این نشست روی پلان عمل مشترک میان افغانستان، ایالات متحده امریکا، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در مورد صلح و مبارزه با تروریزم نیز صحبت می‌شود.

او افزود: “توقع اینست که هیأت‌های مشترک چهار کشور روی پلان عمل مشترک در مورد پروسه صلح، مبارزه با تروریزم و همکارهای امنیتی به موافقه برسند”.

آقای قادرشاه، گفت که محمد حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، این نشست را رهبری می‌کند.

به گفته وی، مشاوران امنیت ملی عربستان سعودی و امارات متحده عربی با هیأت‌های همراه شان و هیأت مشاوریت شورای امنیت ملی ایالات متحده امریکا در این نشست اشتراک کرده اند.

پیش از این نیز، نشست چهارجانبه میان هیأت‌های مشاوران شورای امنیت ملی چهار کشور متذکره در ماه مارچ در ایالات متحده امریکا برگزار شده بود و سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که این نشست‌های چهارجانبه ادامه خواهد یافت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان