شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نظامیان افغان و امریکا: رهبر طالبان پاکستانی کشته شد

مقامات نظامی و استخباراتی ایالات متحده روز جمعه گفتند که ملا فضل الله، رهبری طالبان پاکستان، در اثر حملۀ طیارۀ بدون سر نشین در شرق افغانستان کشته شده است.

یک مقام نظامی امریکا که نخواست نام اش افشا شود، گفته است که حمله شب چهارشنبه بر پناهگاه ملا فضل الله در ولایت کنر و در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان انجام شد.

وزارت دفاع افغانستان نیز به صدای امریکا کشته شدن ملا فضل الله را تایید کرد و گفت که رهبر طالبان پاکستان در قریۀ پاچی ولسوالی مرورۀ ولایت کنر در نتیجۀ حمله طیارۀ بدون سرنشین امریکا کشته شده است.

محمد رادمنش، یک سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، گفت که رهبر طالبان پاکستانی زمانیکه توسط یک موتر در امتداد خط دیورند، سفر می کرد، مورد حمله قرار گرفت.

یک منبع استخباراتی پاکستان نیز به صدای امریکا تایید کرد که ملا فضل الله در نتیجۀ طیارۀ بدون سرنشین ایالات متحده در ولسوالی مرورۀ ولایت کنر کشته شده است.

پیش از این مارتین او دانیل، سخنگوی نیرو های امریکایی در افغانستان بدون ارایه جزییات گفته بود که این نیرو ها در ۱۳ جون یک عملیات ضد دهشت افگنی را در ولایت کنر انجام دادند که هدف آن یک رهبر ارشد یک گروه دهشت افگن بود.

تا کنون مقام های وزارت دفاع ایالات متحده به صورت رسمی در مورد اینکه آیا در این حمله ملا فضل الله کشته شده است یا خیر، اظهار نظر نکرده اند.

به گفته مقام های امریکایی، ملا فضل الله پس از آنکه در سال ۲۰۱۳ به حیث رهبر طالبان پاکستانی تعیین شد، چندین حمله بزرگ را علیه اهداف امریکایی و پاکستانی طرحریزی کرد.

یکی از این حملات حمله دسمبر سال ۲۰۱۴ بر یک مکتب در شهر پشاور بود که در آن ۱۵۰ نفر به شمول ۱۳۰ کودک کشته شد.

مقام های امریکایی می گویند که ملا فضل الله همچنین دستور حمله بر ملاله یوسفزی را که یک مدافع حق دسترسی دختران به آموزش است، نیز داده بود.

حمله طیاره بی پیلوت نیرو های امریکایی بر رهبر طالبان پاکستانی در حالی انجام شد که حکومت افغانستان آتش بس یک طرفه را با جنگجویان گروه طالبان افغان از ۲۲ تا ۳۰ جوزا اعلام کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان